عصر بازار

مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی خبرداد:

ارائه ۷ سرویس کوتاه مدت به بیمه شدگان به صورت غیر حضوری

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا یک ماه آینده ۷ خدمت کوتاه مدت از جمله غرامت دستمزد بیماری، بی کاری و بارداری، کمک هزینه کفن و دفن، ازدواج، اروتز و پروتز به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.

ارائه ۷ سرویس کوتاه مدت به بیمه شدگان به صورت غیر حضوری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا یک ماه آینده 7 خدمت کوتاه مدت از جمله غرامت دستمزد بیماری، بی کاری و بارداری، کمک هزینه کفن و دفن، ازدواج، اروتز و پروتز به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.
    علی معیری درباره ارائه خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی،‌گفت: در استراتژی سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات و سرویس‌ها از راه دور و بدون حضور در شعبات است.

    وی ادامه داد: در همین راستا سازمان تأمین اجتماعی سامانه USSB که شامل اس‌ام‌اس تلفن گویای 1420 است را راه‌اندازی کرده است.

    معیری بیان داشت: در همین راستا سازمان تأمین اجتماعی کد دستوری #1420*4*را به عنوان اپلیکیشن موبایل راه‌اندازی کرده است که بیمه‌شدگان و کارفرمایان با استفاده از این سیستم می‌توانند حق بیمه خود را پرداخت کنند و دیگر خدمات لازم نیز دریافت کنند.

    مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت:‌پیش از این کارفرمایان برای پرداخت حق بیمه خود باید به شعب مراجعه می‌کردند که با استفاده از این اپلیکیشن نیاز به حضور در شعب نیست و حق بیمه پرداخت خواهد شد.

    وی بیان داشت: در این اپلیکیشن اقدامات دیگری از جمله استعلام، خدمات، پرداخت حق بیمه و نوبت‌دهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز قابل انجام است.

    معیری در ادامه به حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌در حال 370 مرکز درمانی تأمین اجتماعی خدمات درمانی را بدون دفترچه ارائه می‌دهند و تنه بیمارستان‌ میلاد است که خدمات درمانی را با دفترچه ارائه می‌دهد که طی ماه‌های آینده این بیمارستان نیز خدمات خود را بدون دفترچه ارائه خواهد داد.

    مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی دربار ه پرونده الکترونیک بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت:‌در حال حاضر پرونده بیمه‌ای 5 بیماری خاص به صورت الکترونیکی در 10 استان کشور در حال انجام است و تا آخر سال در کل کشور این اقدام صورت می‌گیرد.

    وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال آینده نیز پرونده عموم بیمه‌شدگان به صورت الکترونیکی در تأمین اجتماعی نگهداری خواهد شد.

    معیری تأکید کرد: به دنبال ارائه سرویس‌های از راه دور 7 خدمت تأمین اجتماعی مانند غرامت بیماری، بیمه بیکاری، کمک هزینه بارداری و همین طور کمک هزینه ازدواج تا یک ماه دیگر به صورت آنلاین و بدون حضور در شعبات تأمین اجتماعی انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی