عصر بازار

پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در بورس کالا

عصر اعتبار- پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله زرافشان امید ایرانیان از روز شنبه مورخ ۱۵ مهر ماه به مدت ۵ روز کاری در بورس کالای ایران آغاز می‌شود.

پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بورس کالای ایران اعلام کرد: پذیره نویسی این صندوق که از نوع صندوق های سرمایه گذاری در گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه سکه طلا است، از روز شنبه هفته آینده آغاز می شود و تا تاریخ 19 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

    طبق مفاد اعلامیه پذیره نویسی صندوق یاد شده، تاریخ تمدید احتمالی دوره پذیره نویسی از 22 تا 26 مهرماه جاری به مدت 5 روز و تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار آن 100 میلیون واحد و تعداد واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل پذیره نویسی 99 میلیون واحد به ارزش اسمی هر واحد 10 هزار ریال اعلام شده است که در صورت پذیره نویسی حداقل 9 میلیون واحد سرمایه گذاری عادی (90 میلیارد ریال) پذیره نویسی این صندوق تکمیل شده و مورد تایید خواهد بود.

    خرید واحدهای ETF مذکور مستلزم وجود کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده و سفارشات خرید باید مضربی از 1 ورقه باشد. همچنین محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید در نظر گرفته نشده است و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و نیز کد معاملاتی حقوقی نامحدود است.

    پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله زرافشان امید ایرانیان معاف از مالیات بوده و کارمزد آن مشابه کارمزد معاملات است؛ همچنین استفاده از کد خرید گروهی «ددد» نیز ممنوع است.

    موسس، مدیر و بازارگردان این صندوق قابل معامله در بورس، شرکت تأمین سرمایه امید بوده و موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهبین، متولی آن است. موسسه حسابرسی شاخص اندیشان نیز مسئولیت حسابرسی آن را بر عهده دارد.

    معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، پس از اتمام دوره پذیره نویسی و ثبت صندوق، در بازار صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله بورس کالای ایران آغاز می شود.

    هدف از تشکیل صندوق سرمایه گذاری قابل معامله زرافشان امید ایرانیان جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران و اختصاص آنها به خرید انواع اوراق بهادار مبتنی بر کالا به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری، بهره گیری از صرفه جویی های ناشی از مقیاس و تأمین منافع برای سرمایه گذاران است و فعالیت آن از زمان صدور مجوز فعالیت شروع شده و به مدت نامحدود ادامه می یابد.

    موضوع فعالیت صندوق مذکور، سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا، اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا، اوراق بهادار با درآمد ثابت و گواهی سپرده بانکی است و موسسان صندوق 100 درصد از واحدهای سرمایه گذاری ممتاز به تعداد یک میلیون واحد را به ارزش 10 میلیارد ریال متعهد شده اند و مابقی واحدهای سرمایه گذاری صندوق به ارزش مبنای هر واحد 10 هزار ریال برای پذیره نویسی و خرید عموم عرضه می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو