عصر بازار

حرکت اتاق ایران به سمت الکترونیک کردن اسناد؛

اتصال آنلاین سامانه گواهی مبدأ اتاق ایران به کره جنوبی

عصر اعتبار- مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران از اجرای طرح الکترونیک کردن اسناد تجاری خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای برای اتصال آنلاین سامانه گواهی مبدأ اتاق ایران با کره جنوبی منعقد می شود.

اتصال آنلاین سامانه گواهی مبدأ اتاق ایران به کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمدمهدی کاشف با اشاره به اجرای طرح الکترونیک کردن اسناد تجاری، اظهار داشت: هدف از اجرا و پیاده‌سازی این طرح، نوآوری در تسهیل تجاری، تبادل اطلاعات به‌صورت الکترونیک، تمرکز بر روی نوآوری‌ها و راه‌حل‌های دیجیتال برای افزایش تسهیلات تجاری است.

    مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران از پروژه بین‌المللی تبادل الکترونیک گواهی مبدأ (eCO) به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم طرح الکترونیک کردن اسناد تجاری در اتاق ایران یاد کرد و گفت: به‌ منظور اجرای این پروژه با شرکتی کره‌ای مذاکره شده است. مرحله مطالعات امکان‌سنجی و آزمایش عملیاتی میان ایران و کره جنوبی نیز با موفقیت به پایان رسیده است. هم اکنون در حال رایزنی و تدوین مفاد یک تفاهم‌نامه بین دو کشور هستیم.

    کاشف افزود: مهم‌ترین دستاورد این تفاهم‌نامه اتصال آنلاین سامانه گواهی مبدأ اتاق ایران به کره جنوبی، حذف کاغذ و مرجعیت اتاق ایران در تشخیص اصالت گواهی مبداهای کالاهای وارداتی از کره جنوبی خواهد بود.

    وی ادامه داد: به زودی روند الکترونیک تشخیص اصالت گواهی مبدأ کالاها غیر از کره جنوبی، با دیگر کشورهای آسیا و اقیانوسیه نیز انجام خواهد شد.

    مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در اجلاس سالانه تسهیل تجاری کشورهای آسیایی و اقیانوسیه که با محوریت «نوآوری‌ها در راستای تسهیل تجاری با هدف توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه» در اندونزی برگزار شد به‌عنوان نماینده اتاق ایران با نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه جهت آغاز همکاری برای برقراری ارتباطات الکترونیکی تجاری به مذاکره پرداخت. 

    این اجلاس توسط کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد (UNESCAP) برگزار شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو