عصر بازار

وزیر اقتصاد اعلام کرد:

تاکید رییس جمهوری بر اصلاح نظام بانکی

واگذاری بیمه ها به مردم

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت اصلاح ساختاری نظام بانکی تاکید کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی اولین چیزی است که رئیس جمهوری از من خواسته با جدیت دنبال کنم.

تاکید رییس جمهوری بر اصلاح نظام بانکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شادا ، مسعود کرباسیان  در مراسم تکریم و معارفه معاون سابق و جدید امور بانک، بیمه و شرکتهای دولتی این وزارتخانه که با حضور معاونین، مدیران ستادی، مدیران عامل بانکها و بیمه ها برگزار شد طی سخنانی گفت: اصلاح نظام بانکی اولین چیزی است که رئیس جمهور از من خواسته با جدیت دنبال کنم، در عین حال باید در نظر داشته باشیم که اصلاح نظام بانکی فقط ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی نیست.

    وی در ادامه تاکید کرد: حوزه نظارت بر عملکرد بانکهای دولتی یا آنجاهایی که دولت سهامدار است وظیفه توامان معاونت امور بانک و بیمه و بانک مرکزی است و وزیر اقتصاد به نوبه خود باید جوابگوی آن باشد.

    وزیر اقتصاد با اشاره به سهم پایین بیمه های دولتی نیز گفت: پیشنهاد دادیم بجز بیمه ایران، بقیه بیمه ها را به مردم دهیم زیرا اعتقاد به بنگاهداری دولت جز در مواقعی که الزام قانونی است ندارم.

    وی تاکید کرد: بیمه ها باید به خارج از مرزها گسترش یابند و دامنه فعالیت شان وسیعتر شود.

    کرباسیان با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت های ابلاغی رئیس جمهور به وزیر اقتصاد، مبارزه باپولشویی است، اظهار داشت: حوزه های مبارزه با پولشویی متنوع و گسترده است که از جمله مهمترین آنها؛ شامل سیستم بانکی، مالیاتی و گمرک می شود.

    وی در پایان بر اراده جدی دولت دوازدهم برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت ابزار سیستم ال سی در مبادلات مالی تاکید کرد.

    وزیر اقتصاد در پایان از حسین قضاوی، معاون سابق امور بانک، بیمه و شرکتهای دولتی بعنوان فردی علمی و باتجربه یاد کرد و از زحمات وی در دوره تصدی این سمت تقدیر کرد.

    در ادامه عبدالرحمان ندیمی بوشهری، معاون امور بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد به تشریح برنامه های خود پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی