عصر بازار

از سوی پورابراهیمی و تاجگردون صورت گرفت؛

لزوم جلوگیری از پرداخت نقدی سود سهام عدالت

عصر اعتبار- محمدرضا پورابراهیمی و غلامرضا تاجگردون، رؤسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس، در نامه ای به رئیس جمهور خواستار ‎جلوگیری از پرداخت نقدی سود سهام عدالت شدند.

لزوم جلوگیری از پرداخت نقدی سود سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی و غلامرضا تاجگردون رؤسای کمیسیون های تخصصی اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در نامه ای به رئیس جمهور خواستار ‎جلوگیری از پرداخت سود سهام عدالت از سوی دولت به صورت نقدی شدند.

    متن این نامه به شرح زیر است:

    حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی

    رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

    با سلام

    احتراماً با عنایت به تصمیمات اخیر دولت در ارتباط با پرداخت سود سهام عدالت، به استحضار می‌رساند همانگونه که مستحضرید در شرایط کنونی کشور که تجهیز منابع برای اقتصاد ملی ضروری‌ترین موضوع محسوب می‌گردد، این اقدام در عمل به جز اتلاف منابع ملی چیزی به دنبال نخواهد داشت. تجربه پرداخت یارانه در کشور بیانگر لزوم اخذ تصمیماتی در اقتصاد کشور می‌باشد که بتواند به جای تقسیم و توزیع منابع، بدون اثرگذاری در اقتصاد، منجر به تجهیز منابع برای افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشور گردد. گزارش‌های اخذ شده از سازمان خصوصی‌سازی از وضعیت سهام عدالت بیانگر این موضوع است. با توجه به جمعیت حدود 50 میلیونی دارنده سهام عدالت، مقرر گردیده که امسال حدود 4000 میلیارد تومان به مشمولین پرداخت گردد که بر اساس روش‌های محاسباتی انجام شده، به ازای هر نفر دارنده سهام عدالت در سال جاری، ماهیانه بین 3 تا 9 هزار تومان تعلق خواهد گرفت. با توجه به عدم تأثیر این سود پرداختی در افزایش قدرت خرید خانوار، پرداخت این سود به جز اتلاف منابع ملی، هیچ اثری را برای مردم و دولت دربر نخواهد داشت.

    با عنایت به شرایط فوق، پیشنهاد می‌گردد به جای پرداخت سود نقدی غیرمؤثر در پرداخت قدرت خرید خانوار، نسبت به واگذاری اصل سهام، اقدام و انتفاع ناشی از پرداخت سود در قالب افزایش قیمت سهام به افراد منتقل گردد. مسلماً پرداخت این رقم نه تنها گره‌ای از مشکلات مردم باز نخواهد کرد، بلکه به جای آن می‌توان با ضریب حداقل چهار برابری معادل 16 هزار میلیارد تومان پروژه‌های مهم اقتصادی در کشور اجرایی نمود که این به نفع مردم خواهد بود و حتی در صورت تأخیر در واگذاری سهام عدالت، اثر این نگهداری سود منجر به افزایش سرمایه شرکت‌های مشمول سهام عدالت و اجرایی شدن طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت‌ها گردیده و در هر زمان که این واگذاری انجام گردد، این اثر سود پرداخت نشده و در افزایش قیمت سهام به مردم منتقل خواهد گردید.

    بر این اساس امید است دستور فرمایید به هر نحو ممکن نسبت به جلوگیری از پرداخت سود سهام عدالت از سوی دولت اقدام لازم انجام گردد.

    محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی

    غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو