عصر بازار

ابلاغ ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار توسعه اشتغال روستایی به بانک‌ها

عصر اعتبار- بانک مرکزی در نشست توسعه اشتغال فراگیر متعهد شده است تا ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها را در اختیار طرح ملی توسعه اشتغال روستایی قرار دهد که به گفته وزیر کار نیمی از آن ابلاغ شده است.

ابلاغ ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار توسعه اشتغال روستایی به بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ماه گذشته نشستی در سازمان برنامه و بودجه با حضور مسئولان دولتی از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید برگزار شد و در آن لزوم تأمین 20 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای اجرای طرح توسعه اشتغال فراگیر مورد تأکید قرار گرفت.

    بر اساس این گزارش، قرار است 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی نیز با هدف توسعه اشتغال روستایی و عشایری، نواحی مرزی و سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی با محوریت اشتغال پایدار تخصیص یابد که معادل ریالی آن پرداخت خواهد شد.

    در صورت تسعیر ارز 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی منابعی در حدود 5 هزار میلیارد تومان به دست می‌آید که در اختیار توسعه اشتغال روستایی قرار خواهد گرفت.

    طبق آخرین گزارش‌ها، دستورالعمل نحوه تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در مجلس شورای اسلامی در حال نهایی شدن است که دو کارگروه ملی و استانی تخصیص آن را پیگیری خواهند کرد.

    به عبارت دیگر در صورتی که عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اشتغال مناسب باشد، 50 درصد توسط کارگروه‌های استانی تخصیص داده خواهد شد و 50 درصد مابقی با معرفی کارگروه ملی تخصیص داده می‌شود.

    این منابع قرض‌الحسنه بوده و سود آن نزدیک به صفر است و به افرادی تخصیص پیدا می‌کند که گزارش توجیهی از طرح‌ها و پروژه‌های خود ارائه دهند و در نهایت ایجاد به اشتغال پایدار و مولد شود.

    بر این اساس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیراً در نشست خود با مسئولان تربت‌حیدریه اعلام کرده که 10 هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها برای توسعه اشتغال روستایی ابلاغ شده است.

    طبق دستورالعمل کلی نحوه تخصیص منابع طرح‌ها پس از تصویب در  کارگروه ملی برای ارزیابی به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد  تا در آنجا مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و در صورت تصویب نهایی، مراحل اخذ تسهیلات طی شود.

    در پایان بر نحوه هزینه‌کرد منابع تخصیص‌یافته توسط دستگاه‌های مرتبط نظارت خواهد شد تا در محل اصلی خود هزینه شوند؛ سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی کرده تا پس از تخصیص منابع و آغاز پروژه در پایان گزارشی از روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها به دستگاه مربوطه ارسال شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو