عصر بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

ارز باید تا پایان امسال تک نرخی شود

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سوءاستفاده تاجران پول از شکاف قیمتی ارز آزاد و دولتی بر یکسان سازی نرخ ارز در پایان سال جاری تاکید کرد.

ارز باید تا پایان امسال تک نرخی شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، رحیم زارع با بیان اینکه دولت باید قیمت ارز را تک نرخی کند، گفت: در بودجه سال 96 قیمت ارز ٣هزار و٣00 تومان پیش بینی شده بود، اما در بازار آزاد به 3900 تومان رسید یعنی 600 تومان تفاوت بین ارز دولتی و ارز آزاد وجود دارد که این تفاوت رانتی به نفع تاجران پول و دلالان ایجاد می‌کند.

    وی ادامه داد: تا زمانی که بانک مرکزی اقدامی که به آن محول شده یعنی ارز تک نرخی را عملیاتی نکند، نوسانات در بازار ارز ادامه می یابد؛ این موضوع سبب می‌شود که برنامه‌ریزی در حوزه واردات و صادرات به خوبی انجام نشود و اهدافی که برای حجم تجارت در حوزه اقتصادی پیش‌بینی شده محقق نشود چرا که عده ای از شکاف بین نرخ ارز در بازار آزاد با نرخ دولتی سود می برند.

    زارع ادامه داد: با ایجاد شکاف بین ارز دولتی و ارز در بازار آزاد تولید کننده آسیب‌دیده و قیمت تمام شده بالا می‌رود و از این شکاف تاجران پول استفاده می کنند و از این شرایط سود می برند.

    وی با بیان اینکه قیمت ارز پس از اینکه یک بار در تابستان افزایش یافت بار دیگر با نزدیکی به ایام عید افزایش می یابد، یادآور شد: در بودجه سال 97 باید تاکید شود که ارز تک نرخی شود و بر اساس آنچه که عرضه و تقاضا تعیین می کند از قیمت ارز مشخص شود لذا یکبار برای همیشه باید نرخ ارز تک نرخی شود.

    قیمت نفت در بودجه سال 97 حداقل باید 55 دلار باشد

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأثیر گذاری محیط و شرایط بین المللی در قیمت نفت، افزود:با توجه به سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب و الگوی اقتصاد مقاومتی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که نوسانات قیمت نفت سبب ایجاد اختلال در نظام اقتصادی کشور نشود و وابستگی بودجه به نفت کاهش یابد.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت نفت در بودجه سال 97 حداقل باید 55 دلاری که در سال 96 بسته شده بود باشد، تصریح کرد: در شش ماهه اخیر قیمت نفت یا ثابت بوده و یا افزایش یافته است که کاهش تولید نفت غیرمتعارف آمریکا و همچنین فریز نفتی در ثبات و افزایش قیمت نفت موثر بوده است که پیش بینی می شود با توجه به احتمال تمدید طرح فریز نفتی قیمت نفت افزایش یافته و کاهش نیابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو