عصر بازار

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت در گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور مطرح کرد:

استقبال از حضور سرمایه گذاران برای ایجاد شهرکهای خصوصی

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به افزایش تعداد حضور سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی از رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی جهت ایجاد شهرکهای خصوصی خبرداد.

استقبال از حضور سرمایه گذاران برای ایجاد شهرکهای خصوصی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی یزدانی معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت  در گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی  سراسر کشور با بیان مطلب فوق خواستار  نظارت مستمر بر وضعیت زیر ساختهای عمرانی شهرکها و نواحی صنعتی  و  واحدهای  مستقر در این مناطق صنعتی شد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  در ادامه  از ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی در سال‌جاری خبر داد و گفت: شرکت های استانی باید هرچه سریعتر ایجاد اشتغال  برای 136 هزار نفر را در دستور کار قرار دهند.

    یزدانی بهره مندی از ظرفیت های موجود در مناطق روستایی در ایجاد اشتغال را موثر برشمرد و   خاطر نشان کرد:  ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی در سال‌جاری از سیاست‌های دولت در ارتباط با صنایع کوچک روستایی است که در قالب کارگاه‌های تولیدی کوچک یا صنایع کوچک با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و جغرافیایی و منابع موجود، تلاش می‌کنیم بسترسازی برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری را در روستاها داشته باشیم.

    یزدانی درادامه به تشریح برنامه های سازمان در راستای اجرای سیاست های مورد تاکید مقام معظم رهبری و مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پرداخت وخواستار تسریع در اجرای اهداف  مشخص شده تا پایان سال جاری شد.

    معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت  همچنین تسهیل فضای سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی را  مورد تاکید قرار داد و از افزایش 23درصدی تعداد قرادادهای سرمایه گذاری در شهرکها ونواحی صنعتی در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

    یزدانی همچنین ضمن استقبال از حضور سرمایه گذاران جهت ایجاد شهرکهای خصوصی گفت: هر فعال اقتصادی که بخواهد در اراضی ملی یا زمین های شهرک ها و نواحی صنعتی سرمایه گذاری کند باید مورد حمایت قرار بگیرد و سایر دستگاه های اجرایی مربوطه باید حمایت کنند.

    وی با اشاره به سهم 96درصدی صتایع کوچک ومتوسط از صنایع کل کشورخاطرنشان کرد: ما باید در جهت کاهش موانع پیش روی تولیدتمام تلاش خود را بکار بگیریم  و وضعیت صنعتگران را در همه مراحل مورد آسیب شناسی قرار دهیم.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران در پایان خواستار حضور جدی مدیران وکارکنان شرکت های استانی در شهرکها ونواحی صنعتی وهمچنین روستاهای استان ها  شد وگفت : همه باید از نزدیک در جریان  وضعیت صنعتگران قرار بگیرید و با اتخاذ تدابیر مناسب فضا را برای ایجاد اشتغال در استان فراهم نمایید.

    معاون صنایع کوچک :هدف گذاری صادرات 2میلیارد دلاری

    غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران نیز از دیگر سخنرانان گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور  بود ، وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت های صادراتی استان ها از هدف گذاری 2میلیارد دلار در حوزه  توسعه صادرات صنایع کوچک در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی   خبرداد.

    معاون برنامه ریزی : افزایش 23 درصدی تعداد قرارداد های سرمایه گذاری

    فرشاد مقیمی معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران نیز در این گردهمایی از افزایش  23 درصدی تعداد قراردادهای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی  سراسرکشورمقایسه با سال گذشته  خبرداد وگفت:  از نظر تعداد مساحت  اراضی واگذار شده به متقاضیان نیز در سال جاری  بیش از 99درصد رشد داشته است.

    معاون فنی: بهره گیری  از انرژی های تجدید پذیر در شهرکها ونواحی صنعتی

    در ادامه این نشست یک روزه  محمد زاده معاون فنی سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران  نیز ضمن تاکید بر  برنامه ریزی  برای ایجاد ظرفیت های  مناسب برای بهره گیری  از انرژی های تجدید پذیر در شهرکها ونواحی صنعتی ، به تشریح اقدامات انجام شده در راستای  تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی  و بستر سازی  جهت ایجاد صنایع روستایی ، اشتغال پایدار وجلوگیری  از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها با ایجاد نواحی صنعتی روستایی در نزدیکی دهستان ها پرداخت.

    معاون توسعه مدیریت ومنابع : ارسال بموقع  گزارش  عملکرد حسابرسی  طر ح تملک دارایی های سرمایه ای 

    فرجی معاون توسعه مدیریت  و منابع  سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  نیز در گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی  سراسر کشور  خواستار ارسال بموقع  گزارش  عملکرد حسابرسی  طر ح تملک دارایی های سرمایه ای   و هماهنگی با سازمان حسابرسی  برای اخذ بموقع گزارش طرح های تملک دارایی ها سرمایه ای شد .وی همچنین بر آموزش و توانمند سازی کارکنان شرکت های استانی براساس برنامه های سالانه  تاکید کرد.

    مدیر حوزه مدیرعامل : پایش مداوم وضعیت بنگاههای صنعتی

    مچنین در این گردهمایی بلالی مشاور معاون وزیر و مدیر حوزه مدیرعامل  در گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی  سراسر کشور ضمن تاکید بر تکریم متقاضیان سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی  خواستار رصد  وضعیت صنعتگران از ابتدای فرایند  تولید تا تکمیل  واحد صنعتی شد.

    وی همچنین خواستار پایش مداوم وضعیت بنگاههای صنعتی  و همکاری مستمر در جهت رفع مشکلات آنان شد..

    تحلیل گر مسائل اقتصادی: قرار گرفتن سرمایه  های خرد در چارچوب  تولید خوشه ای

    ادیب  استاد دانشگاه و کارشناس  اقتصادی  نیز از دیگر سخنرانان این نشست یک روزه بود ، وی الگوی مطلوب  در شهرکهای صنعتی را  قرار گرفتن سرمایه  های خرد در چارچوب  تولید خوشه ای  برشمرد  وگفت:  طول عمر و دوره شکوفایی  صنایع  کوتاه شده است  و بنگا ه های اقتصادی که  مطابق با علم روز پیش نروند و نوسازی  تکنو لوژی را  دنبال نکنند ، قادر به ادامه حیات نخواهند بود.

    ادیب  تحلیل گر مسائل اقتصادی  در  این گردهمایی یک روزه با تاکید براینکه نحوه تامین منابع مالی در ایران  باید  تغییر کند ، از اجرای قانون پولشویی  در سال جاری خبر داد و  گفت: صنایع کشور باید خود را با این قانون تطبیق دهند و بنگاه هایی که مالیات می دهند ماندگار هستند.

    مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی : شناسایی چالش های ایمنی موجود در شهرکها و نواحی صنعتی

    توفیقی مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی  نیز  در گردهمایی مدیران عامل  شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور  باشاره به شناسایی چالش های ایمنی موجود در شهرکها و نواحی صنعتی  گفت : در حال حاضر 212 شهرک وناحیه صنعتی مجهز به ایستگاه آتش نشانی و 202  شهرک و ناحیه صنعتی از خودروی آتش نشانی بهره مند هستند.

    مدیر حقوقی و امور قراردادهای : بررسی پرونده های حقوقی  480 قرارداد

    در ادامه این گردهمایی ، لطفی معز  مشاور مدیرعامل و مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به برگزاری 40 هیات داوری  وحل اختلاف در  شرکت های استانی گفت:  در این نشست ها ضمن بررسی پرونده های حقوقی  ، 480 قرارداد  مورد بررسی قرار گفت و برای 450 مورد رای صادر گردید. وی همچنین به تشریح  دستور العمل های مربوط به تشویقات  موجود در شهرکها نواحی صنعتی و تسری مزایای شهرکهای  دولتی به شهرکهای غیر دولتی  پرداخت.

    مدیر امور مجامع :پیگیری  دقیق  موضوعات مربوط به قوانین و دستورالعمل های  خصوصی سازی

    نظامی مدیر امور مجامع سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در درگردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور خواستار اجرای دقیق تکالیف مجمع  وا رسال نتایج به صورت سه ماهه شد. وی همچنین از پیگیری  دقیق  موضوعات مربوط به قوانین و دستورالعمل های  خصوصی سازی خبرداد.

    مشاور معاون وزیر در امور جوانان  : برگزاری نمایشگاه توانمندی های کار آفرینان جوان

    در بخش دیگری از این گردهمایی اله بداشتی مشاور معاون وزیر در امور جوانان  از برگزاری نمایشگاه توانمندی های کار آفرینان جوان در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: در جهت  بهبود وضعیت تولید به ویژه  جوانان کارگاه هایی برای کار آفرینان برتر نیز برگزار خواهد شد.

    مشاور معاون وزیر در امور بانوان: تشکیل شورای توسعه تعاون زنان کارآفرین

    سلطانی مشاور معاون وزیر در امور بانوان با اشاره به تشکیل شورای توسعه تعاون زنان کارآفرین  نیز در این نشست گفت:  در حال حاضر زنان 50درصد جمعیت کشور را در برگرفته وضروری است که در جهت حضور فعال آنان در اقتصاد برنامه های کاربردی  درنظر گرفته شود. وی بااشاره به هدف گذاری مشارکت 30 درصدی زنان در عرصه اقتصاد از شناسایی بانوان کار آفرین در سراسر کشور خبرداد.

    مشاور رسانه ای وزیر صنعت،معدن وتجارت  : تشکیل شورای اطلاع رسانی در 28 استان کشور

    سونیا پوریامین مشاور رسانه ای وزیر صنعت،معدن وتجارت  نیز درگردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور با اشاره به  نقش شورای اطلاع رسانی درارتقاء سطح آگاهی مخاطبان به ویژه اصحاب رسانه  از تشکیل این شورا در 28 استان کشور خبرداد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو