عصر بازار

سعیدی کیا:

حمایت بنیاد مستضعفان از ۶ هزار طرح اشتغالزایی طی ۵ سال آینده

عصر اعتبار- رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه روستائیان توانایی بی نظیری در تولید و اشتغال کشور دارند، افزود: بنیاد مستضعفان از سال گذشته تاکنون ١٤۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در مناطق روستایی پرداخت کرده است.

حمایت بنیاد مستضعفان از ۶ هزار طرح اشتغالزایی طی ۵ سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محمد سعیدی کیا» در چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر با رویکرد نخبگان روستایی در محل سالن اجلاس افزود: با اجرای طرح های مصوب در مناطق روستایی، ظرف پنج تا شش سال آینده شاهد رونق در این مناطق خواهیم بود.

    وی یادآور شد: حدود ٨٥0 طرح در مناطق روستایی مصوب شده که ٥٦0 طرح تاکنون٢٧0 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.
    وی از ارایه ١00 طرح در روستاهای کشور در سه سال گذشته برای پرورش ماهیان خاویاری خبر داد و افزود: ١١ طرح مصوب شده است.
    این مقام مسئول از دیگر اقدامات بنیاد را تحت پوشش قرار دادن ٧0 هزار مادر در حوزه بهداشت و ١00 هزار کودک در حوزه آموزشی کشور عنوان کرد.
    وی با بیان اینکه11 هزار و 200 خانوار دارای دو تا هفت کودک معلول هستند که باید تحت پوشش مسکن قرار گیرند، افزود: این کار از سوی وزارت مسکن، سازمان مسکن، سازمان بهزیستی، سازمان برنامه و خیرین مسکن ساز پیگیری می شود.
    سعیدی کیا از تخصیص سیمان رایگان برای مناطق حادثه دیده از بلایای طبیعی خبر داد.
    این مقام مسئول همچنین با اشاره به تشکیل صندوقی در روستای قلعه گنج با پول مردم (از پنج تا٢0 هزار تومان) و گفت: بنیاد علوی نیز به همین میزان وجه در صندوق قرار داده که برای اشتغال به مردم وام داده می شود.
    وی با اشاره به اینکه در قلعه گنج کار برای مردم و توسط مردم انجام می شود، افزود: حدود ٢میلیارد تومان از سوی مردم و ١.٦ میلیارد تومان از سوی بنیاد علوی در صندوق جمع آوری و به 4 هزارو 300 نفر از مردم این محل، وام داده شده است.
    به گفته سعیدی کیا، می توان با برنامه ریزی های اشتغال از سوی دولت، به صورت منطقه ای موضوع تولید و اشتغال را پیگیری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی