عصر بازار

ایرانیان شاغل و یا غیرشاغل مقیم خارج از کشور می توانند برای بیمه پردازی اقدام کنند

عصر اعتبار- مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این سازمان روز به روز امکان بهره مندی ایرانیان مقیم خارج از کشور از خدمات بیمه ای را گسترش می دهد، گفت: ایجاد کارگزاری های برون مرزی، تقویت زیر ساخت های آی تی و اطلاع رسانی و همکاری با وزارت امور خارجه و وزارت علوم از جمله برنامه های سازمان تامین اجتماعی برای توسعه پوشش بیمه ای ایرانیان خارج از کشور است.

ایرانیان شاغل و یا غیرشاغل مقیم خارج از کشور می توانند برای بیمه پردازی اقدام کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حسین جودکی با بیان اینکه اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی سه کارکرد اصلی دارد، گفت: پوشش بیمه‌ای ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم داخل کشور و راهبری توافقنامه‌های سازمان تامین اجتماعی با سایر کشورها از جمله این وظایف است.

    وی با اشاره به اینکه ٢۰ کارگزار برون مرزی سازمان تامین اجتماعی آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند، گفت: کارگزاری‌های برون مرزی تامین اجتماعی در کشورهای گرجستان، اسپانیا، استرالیا، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، عراق، چین، آذربایجان، عمان، قطر، کویت، کانادا، مالزی و اتحادیه اروپا فعال هستند همچنین نام کارگزار و شماره تلفن و آدرس پست الکترونیک آنان در سایت بیمه اتباع سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.mss.tamin.ir قرار داده شده است.

    جودکی افزود: ایجاد کارگزاری در چهار یا پنج کشور دیگر در مرحله طی اخذ مجوز است و برای ایجاد کارگزاری در کشورهایی که جمعیت ایرانیان در آنها قابل توجه است تا پایان مهرماه فراخوان منتشر خواهیم کرد.

    مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به سه طریق بیمه پردازی ایرانیان خارج از کشور گفت: مراجعه شخص یا وکیل وی به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی، مراجعه به یکی از کارگزاران برون مرزی و ثبت تقاضا در سامانه اعلام درخواست بیمه ایرانیان خارج از کشور به نشانی www.mss.tamin.ir راه‌هایی است که هموطن مقیم خارج از کشور می‌تواند یکی از آن‌ها را برای بیمه‌پردازی انتخاب کند.

    وی مزایای سازمان تامین اجتماعی برای ایرانیان خارج از کشور متقاضی بیمه را انواع مستمری‌ها، درمان در داخل کشور، کمک هزینه کفن و دفن و کمک هزینه وسایل کمک پزشکی برشمرد.

    جودکی در ادامه اظهارکرد: مقررات بیمه ایرانیان خارج از کشور با امکان انتخاب تعهدات و حمایت‌های متنوع در حال اجراست و تمامی ایرانیان با دارا بودن حداقل ١٨ سال و حداکثر ٥۰ سال سن می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.

    وی به امکان بیمه گروهی دیگر از ایرانیان خارج از کشور پرداخت و گفت: کارفرمایانی از ایران که مسئولیت پروژه‌ای در خارج از کشور را برعهده دارند و نیروی فنی و مهندسی اعزام می‌کنند موظف هستند با ارائه لیست این افراد آن‌ها را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه کنند.

    جودکی توصیه کرد: حال که پوشش بیمه ای برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است این افراد چه شاغل چه غیر شاغل برای کسب اطلاعات لازم و بیمه پردازی به سایت مذکور مراجعه کنند.

    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی  در پایان اظهارکرد: دو گروه از بیمه ایرانیان خارج از کشور سازمان تامین اجتماعی استقبال خوبی کردند؛ اول ایرانیان مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه و دوم گروهی از ایرانیان که قبلاً در ایران سابقه بیمه‌پردازی داشتند و به علت مهاجرت به خارج از کشور بیمه‌پردازی آنان متوقف شده بود و حالا با امکان فراهم شدن بیمه ایرانیان خارج از کشور بیمه خود را تا رسیدن به شرایط دریافت مستمری ادامه می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو