عصر بازار

لندن خواستار انعطاف بیشتر اتحادیه اروپا برای پیش‌برد مذاکرات برگزیت شد

عصر اعتبار- نخست وزیر انگلیس از سران اتحادیه اروپا خواست برای پیش‌برد مذاکرات جدایی لندن از بروکسل، انعطاف بیشتری از خود نشان دهند.

لندن خواستار انعطاف بیشتر اتحادیه اروپا برای پیش‌برد مذاکرات برگزیت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، ترزا می نخست وزیر انگلیس خواستار انعطاف بیشتر سران اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ) شد.

    به نوشته سایت شبکه اسکای‌نیوز، خانم می در بیانیه‌ای از اتحادیه اروپا خواست در مذاکرات جدایی لندن از بروکسل برای رسیدن به همکاری و مشارکت، انعطاف از خود نشان دهند. 

    وی افزود، همان طور که بریتانیا منتظر مرحله بعدی در مذاکرات است، اکنون توپ در زمین آن‌ها است اما لندن امیدوار است بروکسل پاسخ مثبتی بدهد. 

    خانم می افزود با پیش‌برد مذاکرات برگزیت در مسیری سازنده و فضایی دوستانه همراه با همکاری، دو طرف می‌توانند  مذاکرات را به خوبی ادامه دهند. 

    مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند،‌ ولز، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند.

    لندن مذاکرات دوساله خروج را با بروکسل در ماه مارس 2017 آغاز کرد اما تا کنون با پیشرفتی همراه نبوده و دو طرف سر مسایل متعددی از جمله هزینه مذاکرات و آینده روابط مالی با یکدیگر تفاهم ندارند.  

    یک ماه پیش از این ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت برای پیشرفت در مذاکرات مالی برگزیت، نیاز به یک معجزه است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی