عصر بازار

ماده ۳ آیین نامه اجرایی بیمه شخص ثالث ابطال شد

عصر اعتبار- رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهوری آیین نامه اجرایی ماده ۳، حق بیمه، بیمه نامه حوادث راننده مسبب حادثه را ابطال کرد.

ماده ۳ آیین نامه اجرایی بیمه شخص ثالث ابطال شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در نامه علی لاریجانی به حسن روحانی که در روزنامه رسمی کشور منتشر شده، آمده است: بازگشت به رونوشت تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره 51051/ت53805هـ مورخ اول مردادماه 1396، موضوع: « آیین نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، متعاقب بررسی ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی  جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی و ماده (10) آیین نامه اجرایی  آن،   مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر  قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می شود. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در  قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی الاثر خواهد بود.

    در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: نظر به ماده(3) قانون بیمه اجباری خسارات وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ـ مصوب1395ـ که مقرّر می دارد: دارنده وسیله نقلیه مکلّف است برای پوشش خسارت های بدنی وارد شده به راننده مسبب حادثه، حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیرحرام، بیمه حوادث اخذ کند... د. ، علیهذا ماده(4) آیین نامه و تبصره ذیل آن راجع به میزان پوشش خسارات وارده که «مبلغ مندرج در بیمه نامه را مبنای محاسبه و پرداخت توسط بیمه گر می شمارد چون متضمّن پیش بینی طریقی متفاوت با راه کار مصرّح در قانون است، مغایر قانون است

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی