عصر بازار

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

سهام آسیایی افت‌های وال‌استریت را کنار زد

عصر اعتبار- روز سه‌شنبه سهام آسیایی با بی‌توجه به افت روز گذشته وال‌استریت، رشد کردند درحالی‌که انتظار یک افزایش نرخ بهره دیگر تا پایان امسال، باعث شد دلار تثبیت شود.

سهام آسیایی افت‌های وال‌استریت را کنار زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، روز سه‌شنبه سهام آسیایی با بی‌توجه به افت روز گذشته وال‌استریت، رشد کردند درحالی‌که انتظار یک افزایش نرخ بهره دیگر تا پایان امسال، باعث شد دلار تثبیت شود.

    ام‌اسی‌آی، گسترده‌ترین شاخص آسیا-اقیانوسیه در خارج ژاپن 0.5 درصد رشد کرد.

    با بازگشایی بازارها پس از تعطیلی عمومی در دوشنبه، شاخص سهام زاپن، نیکی، ضررهای اولیه خود را جبران کرد و 0.4 درصد به ارزش خود افزود.

    سهام کره در اولین روز معاملات این ماه خود با انتظار از این که تنش‌های کره‌شمالی کاهش می‌یابد 2 درصد جهش کرد.

    روز دوشنبه پس از این که چند شاخص کلیدی آلمان و آمریکا به بالاترین سطح خود رسیدند و رکورد زدند، سهام جهانی اندکی کاهش یافت.

    پس از این که داده‌های روز دوشنبه نشان داد تولید صنعتی آلمان در ماه آگوست به بزرگترین افزایش ماهانه خود در بیش از 6 سال، دست یافته است، یورو تقویت شد و با 0.3 درصد افزایش به نرخ 1.1773 دلار رسید.

    پس از این که دلار نزدیک به بالاترین سطح 10 هفته‌ای خود معامله شد، روز دوشنبه با تقویت یورو، در برابر سبدی از ارزهای مهم افت کرد. دلار آمریکا در برابر ین ژاپن بالا رفت اما در برابر یورو و سبدی از ارزهای مهم افت کرد.

    دلار در نرخ 112.68 ین در برابر رقیب ژاپنی خود تثبیت شد. دلار در جمعه گذشته تا حد 113.44 ین افزایش یافته بود که بالاترین میزان آن از 14 جولای است.

    شاخص دلار هم از نرخ روز جمعه خود که برابر با 94.267 بود به 93.536 کاهش یافت.

    در پایان معاملات روز دوشنبه شاخص صنعتی داوجونز با 0.06 درصد افت به رقم 22761.07 رسید و اس‌اندپی 500 با لغزشی 0.18 درصدی برابر با 2544.73 شد و ترکیبی نسدق هم 0.16 درصد افت داشت تا در رقم 6.579.3 بسته شود.

    پیش‌خرید طلای آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر با رشدی 0.8 درصدی به 1285 دلار برای هر اونس رسید.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی