عصر بازار

امور بین الملل بانک سپه تشریح کرد:

جزئیات قراردادهای فاینانس بانک سپه و مشارکت در تأمین ۱۰ میلیارد یورویی منابع مالی طرح های کلان اقتصادی

عصر اعتبار- امور بین الملل بانک سپه جزئیات قرارداد تعدادی از بانکهای ایرانی با سه بانک بزرگ خارجی و مشارکت بانک سپه در تأمین ۱۰ میلیارد یورویی منابع مالی و خطوط اعتباری برای اجرای طرح های اولویت دار کشور را تشریح کرد.

جزئیات قراردادهای فاینانس بانک سپه و مشارکت در تأمین ۱۰ میلیارد یورویی منابع مالی طرح های کلان اقتصادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بعد از امضای قرارداد دو بانک اوبر اتریش و دانسکه دانمارک با بانکهای ایرانی، بانک سپه به واسطه داشتن شعب قدیمی، کارآمد و خوشنام در اروپا و همچنین تعامل نزدیک با فعالان اقتصادی معتبر در حوزه های مختلف و استراتژیک می تواند نقش کلیدی در عملیاتی شدن قراردادهای فوق داشته باشد.

    براساس این گزارش بانک سپه قادر است از محل قرارداد 8 میلیارد یورویی با اگزیم بانک کره جنوبی، یک میلیارد یورویی با بانک اوبر اتریش و 500 میلیون یورویی با بانک دانسکه دانمارک، طرح های مهم اقتصادی کشور را از طریق خطوط اعتباری خارجی تأمین مالی کند.
    گزارش امور بین الملل بانک سپه می افزاید از منابع مالی و خطوط اعتباری خارجی (فاینانس) برای اجرای پروژه ها و خرید تجهیزات و کالاهای سرمایه ای طرح های تولیدی و همچنین خدمات فنی و مهندسی پروژه ها استفاده می شود و حتی بخش داخلی کالا و خدمات پروژه ها نیز مشمول تأمین مالی خواهد بود.

    * طرح های مهمی برای استفاده از تسهیلات فاینانس داریم
    این گزارش ضمن اشاره به همراهی بانک سپه با سیاستهای کلان اقتصادی دولت و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تصریح کرده است: بانک سپه به واسطه ارائه خدمات به شرکتهای بزرگ و معتبر فعال در حوزه های مختلف نظیر نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد و بخش نیروگاهی قادر است پروژه های مهم و تأثیر گذار در تولید و اشتغال کشور را برای استفاده از خطوط اعتباری خارجی معرفی کند.
    گزارش فوق با اشاره به تجهیز و استانداردسازی شعب رم، فرانکفورت، پاریس و همچنین بانک PLC لندن بعد از برجام آورده است: بانک سپه به واسطه داشتن نیروهای متخصص و متعهد در حوزه های مختلف به ویژه در بخش ارز و دارا بودن شعب خارجی در کشورهای اروپایی، می تواند در تحقق اهداف دولت در زمینه جذب سرمایه های خارجی نقش محوری ایفا کند.

    * اختصاص منابع خارجی به طرح های اولویت دار
    این گزارش با تصریح اینکه خطوط اعتباری خارجی به طرح های اولویت دار وزارتخانه ها اختصاص خواهد یافت، آورده است: متقاضیان استفاده از این خطوط اعتباری باید در گام نخست به مرکز تأمین منابع مالی خارجی مستقر در سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران مراجعه و درخواست استفاده از تسهیلات فاینانس به انضمام سایر اسناد و مدارک را به این سازمان ارائه کنند.
    بر اساس گزارش یاد شده: استفاده از تسهیلات فاینانس به لحاظ نرخ سود بسیار پایین و بازپرداخت طولانی مدت می تواند کمک قابل توجهی به تسریع و تسهیل اجرای طرح های مختلف به ویژه پروژه های عمرانی کند.
    این گزارش به تلاش چشمگیر وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در استفاده از ظرفیتهای تأمین مالی خارجی اشاره کرده و آورده است: بانک سپه پس از رفع تحریم ها با 110 بانک خارجی رمز سوئیفت برقرار کرده و با 28 بانک کارگزار افتتاح حساب نموده و همچنین با 65 بانک خارجی رابطه کارگزاری ایجاد کرده است.
    بر اساس این گزارش: بانک سپه برای کمک به تسریع و تسهیل صادرات غیر نفتی و واردات مواد اولیه و ماشین آلات برای رونق تولید داخلی، گسترش ارتباط با بانکهای خارجی را به طور جدی دنبال می کند.

    * رعایت استانداردها و مقررات بین المللی در شعب خارجی بانک سپه
    گزارش فوق تصریح می کند: بانک سپه در شعب خارجی خود کلیه فعالیتها و عملکرد این شعب را با آخرین قوانین و مقررات و استانداردهای بین المللی نظیر مبارزه با پولشویی منطبق نموده و برای پایش این موضوع واحدی به نام تطبیق (Compliance) راه اندازی کرده است.

    * رشد 140 درصدی فعالیتهای ارزی
    گزارش فوق از رشد 140 درصدی فعالیتهای ارزی بانک سپه طی شش ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داده و می افزاید : رقم فعالیتهای ارزی این بانک در چهار ماهه اول سالجاری به 8 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی