عصر بازار

توسط کمیسیون اقتصادی مجلس؛

تعاریف طرح بانکداری اسلامی تصویب شد

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب تعاریف طرح بانکداری اسلامی در این کمیسیون و تشریح مفاهیم بانکی صندوق قرض‌الحسنه و تعاونی اعتباری خبر داد.

تعاریف طرح بانکداری اسلامی تصویب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رحیم زارع با تشریح نشست امروز سه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهارداشت: بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در دستور کار کمیسیون قرار داشت و تعاریف اولیه آن به تصویب نمایندگان رسید.

    زارع با اشاره به تشریح مفاهیم بانکی صندوق قرض الحسنه و تعاونی اعتباری و با بیان اینکه 5 ماده از طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران تصویب شد، ادامه داد: در ماده یک اهداف طرح بانکداری اسلامی مشخص شد که از جمله این اهداف تامین ثبات و سلامت نظام پولی و بانکی، استقرار نظام بانکداری بر مبنای حق و عدل و منطبق با احکام فقه اسلام، کارآمد سازی نظام تامین مالی در جهت حمایت از بخش واقعی اقتصاد کشور و صیانت از حقوق سپرده گذاران و سایر ذی‌نفعان است.

    وی با بیان اینکه اصطلاحات در طرح مذکور نیز تشریح شد، ادامه داد: بر اساس این طرح مشخص شد که موسسه مالی شخص حقوقی است که به موجب قانون و یا با مجوز بانک مرکزی تاسیس شده و به انجام عملیات بانکی و ارایه خدمات بانکی مبادرت می کند.

    زارع گفت: همچنین مقرر شده که موسسه اعتباری غیربانکی، موسسه اعتباری است که بدون استفاده از عنوان بانک صرفا در محدوده معینی که به موجب قانون تعیین می شود، اجازه انجام عملیات بانکی را دارد، صندوق قرض الحسنه و تعاونی اعتباری، نمونه هایی از موسسه اعتباری غیربانکی هستند.

    این نماینده مجلس با اشاره به تفاوت های طرح بانکداری جمهوری اسلامی با لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی، بیان داشت: در طرح مذکور صندوق قرض الحسنه، تعاونی اعتبار و بانک قرض الحسنه تعریف شده است.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی نوبت عصر نیز دنبال می شود، اظهارداشت: لوایح مختلفی در زمینه موافقتنامه های اقتصادی با کشورهای دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو