عصر بازار

مذاکرات گمرکی ۶ شرکت ژاپنی در ایران

عصر اعتبار- مسئولان سازمان تجارت خارجی ژاپن با رییس کل گمرک ایران دیدار و در خصوص توسعه و تسهیل تجارت خارجی با ایران بحث و تبادل نظر کردند.

مذاکرات گمرکی ۶ شرکت ژاپنی در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، هدف از این دیدار توسعه روابط اقتصادی و تجاری و همچنین آسان تر شدن سرمایه گذاری ژاپنی ها در چارچوب قوانین و مقررات گمرکی بود.

    فرود عسگری؛ رییس کل گمرک ایران در این دیدار با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در پیشگیری و مبارزه با ترانزیت موادمخدر، کسب رتبه نخست دنیا از سوی گمرک ایران را در مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم توصیف کرد و از کمک مالی کشور ژاپن جهت خرید دو دستگاه ایکس ری کامیونی تقدیر و تشکر کرد.

    عسگری در ادامه در خصوص راهکارهای تسهیل و توسعه تجارت با کشور ژاپن گفت که تبادل الکترونیکی اطلاعات میان شرکت های ایرانی و ژاپنی با گمرکات دو کشور بهترین روش برای گسترش مناسبات تجاری است.

    در این دیدار میزونی، معاون سازمان تجارت خارجی ژاپن نیز با استقبال از گسترش همکاری شرکت های ژاپنی با بخش خصوصی ایران گفت: شرکت های ژاپنی علاقمندند برای افزایش مبادلات تجاری از تسهیلات گمرکی ایران به نحو شایسته ای استفاده نمایند و در تلاش هستند تا به درک بهتری از ساختارهای سرمایه گذاری و تجاری در ایران برسند.

    وی همچنین در ادامه از آمادگی ژاپن برای تجهیز گمرکات ایران به تازه ترین فن آوری های تجهیزات گمرکی خبر داد و افزود: کشور ژاپن تجربه خوبی در ایجاد زیرساخت های مناسب برای گسترش صنایع و توسعه و تسهیل تجارت دارد که می تواند این تجربیات را در اختیار گمرک ایران قرار دهد.

    این گزارش می افزاید؛ پس از این دیدار، جلسه ویژه رییس کل گمرک ایران با مسئولان شرکت های ژاپنی ماروبنی، میتسوبیشی، ایتوچو، سومیتومو، تومن و میتسویی با هدف تسهیل سرمایه گذاری و تجارت میان ایران و ژاپن با حضور معاون تجارت خارجی کشور ژاپن برگزار شد.

    سازمان تجارت خارجی ژاپن معروف به جترو یک سازمان مرتبط با دولت است که جهت ارتقای تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه بین ژاپن و کشورهای دیگر جهان فعالیت می کند. این سازمان در سال 1958 به منظور توسعه صادرات ژاپن به خارج از کشور تاسیس شد و تمرکز اصلی آن در سال های اخیر به سمت توسعه سرمایه گذاری و کمک به شرکت های ژاپنی کوچک و متوسط برای افزایش پتانسیل صادرات جهانی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو