عصر بازار

معاون وزیر راه وشهرسازی:

حجم پول مبادله ای در بازارمسکن ۲۲ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته صدور پروانه های ساختمانی در کشور ۵ درصد و حجم پول مبادله ای در بازار مسکن ۲۲ درصد افزایش یافته است.

حجم پول مبادله ای در بازارمسکن ۲۲ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حامد مظاهریان افزود: آمارها نشان می دهد که در این مدت قیمت مسکن 6 درصد افزایش یافته و تعداد معاملات مسکن در کشور نیز 12 درصد رشد داشته است.

    وی یادآورشد: این در حالی است که از سال 92 تا 96 قیمت مسکن در کشور 10.6 درصد افزایش یافته، قیمت زمین دو دهم درصد و اجاره بها نیز 1.5 برابر شده است.
    مظاهریان بیان کرد:دولت نباید در بازار مسکن مداخله کند زیرا بین سال های 84 تا 92 در نتیجه مداخله دولت در بازار با اجرای مسکن مهر قیمت مسکن 6 برابر، قیمت زمین 8.6 برابر و اجاره نیز 3.4 برابر افزایش یافت.
    معاون وزیر راه وشهرسازی در این مدت هرچند که ساخت و ساز گسترده در کشور انجام گرفت، اما نتیجه آن برای خانوارهای ایرانی افزایش قیمت مسکن، رونق سفته بازی و سوداگری در این بخش بود.
    وی با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها در 6 ماه نخست سال جاری گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اجاره بها در تهران به طور متوسط 14.4 درصد افزایش یافته و این بیش از افزایش قیمت مسکن بوده است.
    وی با بیان این که طبق گزارش مرکز آمار ایران بیش از 2 میلیون و 500 هزار مسکن خالی در کشور وجود دارد، گفت: بیش از 495 هزار واحد آن در تهران است و نبود خریدار این واحدها حاکی از قیمت بالای آن و کمتر بودن قدرت اقتصادی خانوارهای ایرانی برای خرید آنها است.
    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: هرچند که مجلس شورای اسلامی پرداخت مالیات خانه های خالی را مصوب کرده اما میزان این مالیات به نظر بسیار ناچیز است و باید در قانون مربوطه یک بازنگری صورت بگیرد تا مالکان این واحدها به عرضه واحدهای خود به بازار رغبت بیشتری نشان دهند.
     هفدهمین همایش سالانه سیاست های توسعه مسکن روزهای 18 و 19 مهرماه سال جاری در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار در حال برگزاری است که در این همایش سیاست های توسعه مسکن در کشورمان در دولت دوازدهم توسط کارشناسان مسکن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
    در میزگرد های تخصصی این همایش 6 محور تامین مالی مسکن، مسکن اقشار کم درآمد، بافت‌های ناکارآمد شهری، سیاست زمین شهرسازی و اقتصاد شهر ، بازار مسکن و اسکان بشر توسط متخصصان دولتی و غیر دولتی مورد بررسی قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو