عصر بازار

مناسبات جدید گمرکی تهران-ایروان

عصر اعتبار- رییس کل گمرک ایران با هاراطونیان رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

مناسبات جدید گمرکی تهران-ایروان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در دیدار رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و رییس کمیته درآمد کشوری جمهوری ارمنستان توافقات گذشته فی‌مابین دو طرف ازجمله موافقت‌نامه "استفاده مشترک از دروازه مشترک مرزی نوردوز - مغری" مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرف ارمنی آمادگی خود را برای تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی در چارچوب موافقت‌نامه مذکور اعلام کرد.

    همچنین در این دیدار فرود عسگری؛ رییس کل گمرک ایران، توسعه سطح مبادلات تجاری بین دو کشور را سیاست اصولی ایران برشمرد و تسهیل تشریفات گمرکی را به عنوان یکی از الزامات این موضوع مورد تأکید قرار داد.

    رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه گمرک ایران برای دومین بار متوالی رتبه اول مبارزه با مواد مخدر را از طرف سازمان جهانی گمرک کسب کرده، آمادگی دفتر جرائم سازمان یافته گمرک ایران را برای ارتباط مستقیم با گمرک ارمنستان در جهت همکاری در این زمینه را اعلام کرد.

    هاراطونیان نیز از کسب رتبه اول گمرک ایران در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم در مبارزه با قاچاق کالا در دنیا استقبال کرد و پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، انعقاد موافقت‌نامه تعرفه ترجیحی و کاهش نرخ تعرفه کالاهای دو کشور را  از راهکارهای مؤثر در جهت تسهیل تجاری بین دو طرف اعلام کرد.

    در ادامه طرف ارمنی آمادگی کشورش برای تأمین چهار دستگاه ایکس‌ری کانتینری را  برای استقرار در گمرک ایران اعلام کرد و همچنین خواستار همکاری بیشتر دو طرف در زمینه مبارزه با مواد مخدر شد.

    هاراطونیان همچنین از افتتاح منطقه آزاد مغری در ماه آینده میلادی در مرز با کشورمان خبر داد و از همه فعالان اقتصادی ایرانی خواست از این فرصت استثنایی برای دستیابی به بازار 180 میلیونی منطقه اقتصادی اوراسیا استفاده کنند.

    در پایان این دیدار نیز رییس کارگروه درآمد کشوری ارمنستان از فرود عسگری برای سفر به ایروان در آینده بسیار نزدیک و امضای دو سند همکاری شامل "پروتکل تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی" و "تفاهم‌نامه ترانزیتی" بین دو کشور دعوت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی