عصر بازار

شاخص بورس آسیا به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسید

عصر اعتبار- شاخص بورس کشورهای آسیایی به دلیل روند صعودی بورس «وال استریت» آمریکا به بیشترین سطح خود در یک دهه اخیر رسید.

شاخص بورس آسیا به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به دلیل رشد قابل توجه بورس «وال استریت» و رسیدن آن به بیشترین سطح خود در چند سال اخیر با بیشترین سیر صعودی خود در 10 سال اخیر روبرو شد.

    این در حالی است که نگرانی از متوقف شدن برنامه مالیاتی «دونالد ترامپ» منجر به کاهش ارزش دلار به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر شد.

    در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن 4 دهم درصد بالا آمد که از دسامبر سال 2007 میلادی به بعد بی سابقه گزارش می شود.

    همچنین بورس «نیکی» ژاپن هم بیشترین سیر افزایشی خود از سال 1996 میلادی به بعد را تجربه کرد و بورس «کاسپی» کره جنوبی هم با 9 دهم درصد افزایش رکوردی بی ساقه را خود به جای گذاشت.

    از سویی دیگر انتظار می رود شاخص بورس کشورهای اروپایی هم با افزایش کم سابقه ای روبرو شود.

    بر همین اساس یکی از دلایل رشد شاخص بورس های جهانی به آمار مثبت اقتصادی آمریکا نسبت داده می شود؛ ضمن اینکه شاخص بورس «دواوجونز»، «اس پی اند 500 » و «نزدک» هر کدام به ترتیب با 3 دهم درصد، 2 دهم درصد و یک دهم درصد افزایش داشت.

    در بازار جهانی ارز هم شاخص ارزش دلار در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان با رسیدن به 93.314 واحد، کمترین سطح خود از بیست و نهم سپتامبر ماه گذشته میلادی به بعد محسوب می شود؛ ضمن اینکه هر یورو هم با روندی تقریبا بدون تغییر به 1.1818 دلار رسید.

    بر پایه این گزارش، قیمت هر اونس طلای منطقه ای هم در برابر یکهزار و 289 دلار و 6 سنت معامله شد که همچنان بیشترین سیر صعودی خود در 2 هفته اخیر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی