عصر بازار

برگزاری اجلاس دفتر اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک

عصر اعتبار- بیست و هفتمین اجلاس دفتر اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک در شهر کارینز کشور استرالیا آغاز به کار کرد.

برگزاری اجلاس دفتر اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در مراسم آغاز این نشست از کسب رتبه اول گمرک ایران در مبارزه با قاچاق انواع مواد مخدر تقدیر و تشکر ویژه به عمل آمد. این نشست از روز چهارشنبه به مدت سه روز در شهر کارینز کشور استرالیا در حال برگزاری است و ضمن ارایه گزارش بخش های مختلف منطقه ای سازمان جهانی گمرک برنامه های توسعه تعاملات منطقه ای و بین المللی گمرک در سال 2018-2020 مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

    کارشناسان ارشد دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک در گزارش فصلی خود در بیست و هفتمین اجلاس رابطین منطقه ای سازمان جهانی گمرک نیز که در استرالیا در حال بر گزاری است به عملکرد گمرک ایران در مبارزه با جرائم سازمان یافته از جمله قاچاق موادمخدر و انواع پیش سازهای صنعتی و همچنین قاچاق انواع کالا و انسان و تقلبات تجاری اشاره و ضمن ارایه آمار تحلیلی و تجزیه و تحلیل اطلاعات از اقدامات و کشفیات گمرک جمهوری اسلامی ایران در جهت مبارزه با قاچاق کالا و موادمخدر که منجر به کسب رتبه اول در کشفیات قاچاق مواد مخدر شده است، تقدیر و تشکر کردند.

    این گزارش حاکی است، مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل به عنوان نماینده گمرک کشورمان در اجلاس مذکور حضور دارد. بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران موفق شده تا پایان ماه سپتامبر سال 2017، 288 مورد عملیات کشف موادمخدر را با موفقیت انجام دهد که در مقایسه با سایر گمرکات بالاترین امتیاز را کسب کرده و بهترین عملکرد را داشته است.

    بر اساس ارزیابی کارشناسان سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران توانسته پروژه گمرک الکترونیک را با موفقیت پیاده سازی کند و این اقدام نقش مهمی در مبارزه با قاچاق و تخلفات ایفا کرده است.

    هم اکنون اطلاعات کالاهایی که به کشور وارد می شود به صورت هوشمند با بارنامه الکترونیک، مانیفست الکترونیک، فاکتور الکترونیک، عدل بندی الکترونیک، اظهار الکترونیک، گواهی مبدا، قبض انبار الکترونیک و مجوزهای الکترونیکی سازمان های همکار گمرک در ایران تطبیق و در صورت هرگونه مغایرت سامانه جامع گمرکی به صورت خودکار  از ادامه مراحل انجام تشریفات گمرکی جلوگیری می کند. رصد 100 در صدی کالاهای ورودی با سامانه های پیشرفته گمرک الکترونیک یکی از مهم ترین موفقیت های گمرک ایران در سال 2017 بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی