عصر بازار

آخرین و باارزش‌ترین اثر داوینچی به مزایده گذاشته می‌شود+ تصاویر

عصر اعتبار- قرار است آخرین نقاشی لئوناردو داوینچی در ماه آینده میلادی به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار به مزایده گذاشته شود.

آخرین و باارزش‌ترین اثر داوینچی به مزایده گذاشته می‌شود+ تصاویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرنگاران جوان، قرار است آخرین نقاشی لئوناردو داوینچی به نام «سالوادور ماندی» که تصویری از حضرت عیسی مسیح (ع) است، در ماه نوامبر به قیمت 100 میلیون دلار در نمایشگاه کریستیز به مزایده گذاشته شود.

    سالوادور ماندی، پرتره حضرت عیسی (ع) و مربوط به سال 1500 میلادی است. این اثر داوینچی از جمله آثار بسیار ارزشمند تاریخ به شمار می رود.

    در این نقاشی، عکس حضرت عیسی (ع) با لباس آبی و قرمز به تصویر کشیده شده است و او یک گوی کریستال نیز در دست دارد.

    آخرین و باارزش ترین اثر داوینچی به مزایده گذاشته می شود+ تصاویر

    آلن وینترمیوت، کارشناس ارشد آثار باستانی در نمایشگاه کریستیز، گفت: این نقاشی که معمولا مونالیزای مرد نامیده می شود تا مدتها گمان می‌شد که مفقود شده یا از دست رفته است.

    به گفته وی، این اثر نخستین بار در مجموعه چارلز اول ثبت شد و پس از آن در سال 1763 به فروش رسید؛ اما از آن پس تا سال 1900 ناپدید شد.

    این اثر در سال 1958 به قیمت 45 پوند به یک آمریکایی فروخته شد و دوباره در سال 2005 شخصی دیگر آن را خریداری کرد. صاحب جدید، عملیات ترمیم این اثر را آغاز کرد و این نقاشی در گالری ملی لندن در سال 2011 به نمایش گذاشته شد.

    این اثر قرار است 15 نوامبر سال جاری میلادی در نمایشگاه کریستیز به مزایده گذاشته شود. کریستیز یک بنگاه تجارت آثار هنری با شهرت جهانی است. هم اکنون این بنگاه بزرگترین خانه حراج دنیا محسوب می شود. کریستیز دارای دفاتر اصلی در لندن انگلیس و نیویورک آمریکاست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی