عصر بازار

رویترز خبر داد؛

بسته‌ اقدامات اروپا در مقابله با اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ

عصر اعتبار- سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بسته‌ای را شامل اقدامات لازم برای مقابله با اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ تهیه کرده‌اند.

بسته‌ اقدامات اروپا در مقابله با اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طی روزهای اخیر، برخی رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات آگاه کاخ سفید اعلام کرده‌اند که ترامپ در روز پنج‌شنبه، 12 اکتبر پایبندی ایران به برجام را رد خواهد کرد.

    بنا بر گزارش رویترز، سفرای این سه کشور اروپایی در آمریکا طی روزهای اخیر با ده‌ها مقام و قانونگذار این کشور در مورد برجام گفت‌وگو کرده‌اند که این خبرگزاری این تلاش‌ها را از معدود لابی‌های گسترده و سخت میان اروپا و آمریکا طی سال‌های اخیر ارزیابی کرده است.

    این بسته شامل حمایت قوی اروپا از برجام پس از این اقدام احتمالی ترامپ خواهد بود.

    مقامات این سه کشور اروپایی معتقدند، بدون حمایت آمریکا از برجام دیر یا زود توافق هسته‌ای ایران از بین خواهد رفت و این موضوع بر امنیت خاورمیانه، عدم اشاعه و روابط منطقه آتلانتیک تاثیرهای منفی خواهد گذاشت.

    یک مقام ارشد فرانسوی در این باره به رویترز گفت: اگر این‌گونه احساس شود که آمریکا دیگر از برجام حمایت نمی‌کند، این توافق با خطر جدی روبرو خواهد شد و اجرای آن بسیار سخت خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان تاکید کرده‌اند که برای همه سناریوهای احتمالی که ممکن است آمریکا انجام دهد، پاسخ مناسبی خواهند داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی