عصر بازار

ایران به دنبال روابط بانکی یورویی با بانک های سریلانکایی

عصر اعتبار- سفیر ایران در سریلانکا گفت، با توجه به این برداشت بانک های سریلانکایی که برخی تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان پابرجاست و این مانع از پرداخت ها از سوی تهران می شود، این بانک ها باید برای تسهیل تجارت با ایران به یورو پا پیش بگذارند.

ایران به دنبال روابط بانکی یورویی با بانک های سریلانکایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری ایسلند، محمد زائری امیرانی سفیر ایران در سریلانکا گفت، با توجه به این برداشت بانک های سریلانکایی که برخی تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان پابرجاست و این مانع از پرداخت ها از سوی تهران می شود، این بانک ها باید برای تسهیل تجارت با ایران به یورو به جای تجارت دلاری پا پیش بگذارند.

    امیرانی در سخنانی در اتاق بازرگانی سریلانکا با موضوع مبادلات تجاری دوجانبه ایران و سریلانکا گفت: « تنها نگرانی بانک ها است که فکر می کنند اگر تراکنش ها با ایران را تسهیل کنند، با مشکلاتی مواجه خواهند شد. در این زمینه، کانال تجارت یورویی در دسترس قرار دارد. ایران با اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورها به یورو تجارت می کند و هیچ مشکلی در این زمینه رخ نداده است. از آنجایی که ارائه خدمات بانکی برای تجارت حیاتی است این مسئولیت بانک هاست که کانال مبادلات یورویی را راه اندازی کنند.»

    سفیر ایران افزود، افراد منفی باف با دیدهایی کوتاه برای هر راه حلی، مشکلاتی را ارائه می کنند. این به ارتقاء روابط تجاری ما کمک نخواهد کرد. تفکر نوآورانه و رو به جلو پیش نیاز افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور است. این راه استفاده از ظرفیت ها و فرصت های دو کشور است. از زمانی که من به عنوان سفیر در سریلانکا منصوب شده اند، کاملترین همکاری ها را دریافت کرده ام و مصمم هستم روابط تاریخی دو کشور را به ارقام بالای جدیدی برسانم.»

    در حال حاضر ایران و سریلانکا فاقد روابط بانکی هستند. اما در نشستی که روز 19 اوت بین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و کارو جایاسوریا، رئیس مجلس سریلانکا انجام شد، دو طرف بر ضرورت توسعه روابط بانکی تاکید کردند.

    حسین بامیری، وابسته بازرگانی سفارت ایران در کلمبو گفت: «امیدواریم روابط بانکی بین ایران و سریلانکا تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده برقرار شود.»

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو