عصر بازار

صندوق بین المللی پول:

نرخ تورم ونزوئلا سال آینده به ۲۳۰۰ درصد می‌رسد

عصر اعتبار- نرخ تورم ونزوئلا سال آینده به ۲۳۰۰ درصد می‌رسد

نرخ تورم ونزوئلا سال آینده به ۲۳۰۰ درصد می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، صندوق بین المللی پول برآورد کرد که نرخ تورم سالانه ونزوئلا در سال 2018 به بیش از 2300 درصد برسد.

    صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی که این هفته منتشر شد اعلام کرد، بحران سیاسی رو به افزایشی که از سال 2014 ونزوئلا را در بر گرفته، به شدت بر فعالیت های اقتصادی در این کشور سایه افکنده است. بر این اساس انتظار می رود رشد تولید ناخالص داخلی این کشور بعد از رشد منفی 12 درصدی در سال 2017، در سال آینده نیز 6 درصد کاهش یابد.

    در حالی که بانک مرکزی ونزوئلا در دسامبر 2015 انتشار آمارهای نرخ تورم را متوقف کرده، صندوق بین المللی پول برآورد کرده که قیمت های مصرف کننده در این کشور در سال 2018، 2349.3 درصد رشد داشته باشد، که بالاترین نرخ تورم در بین کشورهای جهان است. دومین نرخ تورم بالا در جهان به کشور جمهوری دموکراتیک کنگو با 44 درصد مربوط می شود.

    در حالی که میزان تولید نفت ونزوئلا کاهش یافته و میزان عدم قطعیت در این کشور رو به افزایش است، پیش بینی شده که نرخ بیکاری در این کشور در سال 2018 به حدود 30 درصد برسد که این رقم نیز بالاترین نرخ بیکاری در بین کشورهای جهان است. بعد از ونزوئلا، کشورهای آفریقای جنوبی و یونان با 28 و 21 درصد بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی