عصر بازار

برنده نوبل اقتصاد:

ترامپ اصلاحات مالیاتی را انجام نمی دهد

عصر اعتبار- برنده نوبل اقتصادی امسال، ریچارد تالر، گفت: به نظر می‌رسد که ما در پرریسک‌ترین دوره از زندگی‌مان به سر می‌بریم، ولی بازار سهام گویی خوابش برده است.

ترامپ اصلاحات مالیاتی را انجام نمی دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ انگلیسی، روز پنج‌شنبه، ریچارد تالر، پروفسور دانشگاه شیکاگو، که برای فعالیت‌هایش در زمینه اقتصاد رفتاری برنده جایزه نوبل اقتصاد شد، در گفتگو با تلویزیون بلومبرگ گفت: به نظر می‌رسد که ما در پرریسک‌ترین دوره از زندگی‌مان به سر می‌بریم، ولی بازار سهام گویی خوابش برده است.

    او ادامه داد: من اعتراف می‌کنم که این را درک نمی‌کنم.

    تالر گفت: من احساس شما را نمی‌دانم اما من خیلی مضطرب هستم، و این طور به نظر می‌رسد که وقتی سرمایه‌گذاران مضطرب هستند نسبت به این که از چیزی وحشت کنند، مصونیت پیدا می‌کنند. او اضافه کرد: به نظر می‌رسد هیچ چیز بازار را نمی‌ترساند.

    او گفت:درصورتی‌که این افزایش سود سهام بر اساس انتظار مردم از انجام اصلاحات مالیاتی باشد، مطمئنا سرمایه‌گذاران باید تا به حال اعتماد به نفس خود را در مورد تحقق این اتفاق از دست می‌دادند.

    این اقتصاددان گفت: من نمی‌دانم همه از کجا این همه اطمینان پیدا کرده‌اند که این اصلاحات مالیاتی محقق خواهد شد.

    او ادامه داد: به نظر نمی‌رسد که رهبران جمهوری‌خواه به چیزی که حتی نزدیک به توافق دوحزبی باشد هم علاقه‌ای داشته باشند و آنها نیازمند همدلی درون حزبی هستند که فعلا چنین چیزی ندارند. و استراتژی رییس‌جمهور برای توهین سیستماتیک به رای‌هایی که به آن نیاز دارد به نظر نمی‌رسد هیچ کدام از چیزهایی را که به ذهن من می‌رسد، بهبود ببخشد. اما شاید او تفکری عمیق‌تر از من داشته باشد.

    سال‌هاست که سهام آمریکا مسیر صعودی در پیش گرفته‌ و در ماه سپتامبر توالی رشد سهام در اس‌اندپی 500، رکورد دوم بهترین عملکرد پس از جنگ جهانی دوم را ثبت کرد. این شاخص مهم، نسبت به مقادیر پایین خود در مارچ 2009، حدود 270 درصد رشد کرده است.

    سهام این شاخص پس از انتخاب دونالد ترامپ در نوامبر 2016 به طور مداوم به قله های جدیدتری دست یافته‌اند که این می‌تواند به رشد قوی درآمدهای شرکتی و امیدهای وال‌استریت به سیاست‌گذاری‌های دوست‌دارتجارت، مربوط باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو