عصر بازار

سود بانک آمریکا به بیشترین رقم در ۶ سال اخیر رسید

عصر اعتبار- سود «بانک آمریکا» در سه ماه سوم سال جاری میلادی با رسیدن به ۵.۶ میلیارد دلار به بیشترین رقم از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد محسوب می‌شود.

سود بانک آمریکا به بیشترین رقم در ۶ سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «بانک آمریکا» در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، سود سه ماه سوم این بانک 13 درصد افزایش پیدا کرده؛ این در حالی است که روند صعودی سود بانک های آمریکا بین ماه جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی منجر به جبران کاهش درآمدهای ناشی از روند نزولی اوراق قرضه شده است.

    در همین حال سود خالص «بانک آمریکا» با بیش از 4 هزار و 500 شعبه و 2 تریلیون و 300 میلیارد دلار دارایی در سه ماه سوم سال 2017 میلادی به 5 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید. همچنین این مقدار سود برای بانک آمریکا در 6 سال اخیر به عنوان بیشترین رقم محسوب می شود.

    البته درآمد دومین بانک بزرگ آمریکایی به لحاظ دارایی بعداز «جی پی مورگان» یعنی «بانک آمریکا» در سه ماه سوم امسال 21 میلیارد و 800 میلیون دلار گزارش شده است.

    بر همین اساس، «بریان موینهان» مدیرعامل «بانک آمریکا» گفت: میزان وام های بد (وام هایی که بازپرداخت آن به دلیل مشکلات مالی با چالش جدی روبر می شود) 2 درصد کاهش پیدا کرده است؛ در حالیکه مجموع وام های اعطاء شده 6 درصد افزایش نشان می دهد.

    بر پایه این گزارش، سود خالص «بانک آمریکا» در سه ماه سوم 13 درصد رشد پیدا کرد؛ این در حالی است که رقبای این بانک یعنی «جی پی مورگان» و «سیتی گروپ» به ترتیب 7 درصد و 8 درصد افزایش سود دهی را در این بازه زمانی ثبت کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی