عصر بازار

توسط اردوغان؛

افزایش مالیات شرکت‌های ترک کلید خورد

عصر اعتبار- رئیس جمهور ترکیه طرح افزایش مالیات شرکت های ترک را با هدف کسب درآمد ۵ میلیارد دلاری به پارلمان این کشور ابلاغ کرد.

افزایش مالیات شرکت‌های ترک کلید خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، کمیسیون پارلمانی ترکیه با افزایش 2 درصدی مالیات برای تمامی شرکت ها موافقت کرد؛  پیش از این قرار بود فقط مالیات برای موسسات مالی افزایش یابد. دولت ترکیه به دنبال کسب درآمد بیشتر برای تامین هزینه های نظامی است.

    این کمیسیون، با طرح پیشنهادی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی برای اخذ مالیات بیشتر بین 15 تا 25 درصد برای خودروها را با توجه به حجم موتور آنها موافقت کرد.

    با این اقدام، درآمد مالیاتی ترکیه در سال 2018 میلادی از 27 درصد به 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین مالکین خودروهایی که قیمت خودروی آنها بین 11 هزار تا 19 هزار دلار است، 10 درصد اضافه تر مالیات پرداخت خواهند کرد؛ اما خودروهایی که قیمت آنها بیشتر از رقم اعلام شده باشد باید 20 درصد مالیات بیشتر پرداخت کنند.

    افزایش مالیات ها از 20 درصد به 22 درصد تا 3 سال آینده ادامه خواهد داشت. البته این طرح نیازمند تصویب پارلمان ترکیه است؛ اما احتمال اینکه با مخالفت روبرو شود تقریبا وجود ندارد.

    در همین حال «مِهمت سیمسک» معاون نخست وزیر ترکیه گفت: برنامه اقتصادی میان مدت و اهداف بودجه ای ترکیه با هدف جبران کسری درآمد بدون تغییر باقی خواهد ماند.

    معاون نخست وزیر ترکیه گفت: با درآمد اضافی 5 میلیارد دلاری می توان تجهیزات نظامی جدید در سال آینده با تکیه بر درآمدهای مالیاتی و بدون گرفتن وام خریداری کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی