عصر بازار

رشد آیفکس به موازات حجم و ارزش معاملات فرابورس

عصر اعتبار- سبزپوشی آیفکس و افزایش حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات ماحصل داد و ستدهای امروز فرابورس ایران در نخستین روز از هفته کاری جدید است.

رشد آیفکس به موازات حجم و ارزش معاملات فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، معامله‌گران فرابورسی امروز شنبه 22 مهرماه نزدیک به 262 میلیون ورقه را در بیش از 41 هزار دفعه دادوستد کردند که ارزش این مبادلات رقم یک‌هزار و 836 میلیارد ریال بود.

    بررسی این ارقام و مقایسه آن با مبادلات روز چهارشنبه نشان می‌دهد این متغیرها شامل حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات با رشد مواجه شده‌اند و در این مسیر شاخص کل نیز با آن‌ها همراهی کرده و به مدد تاثیرگذاری مثبت از جانب نمادهای «سمگا»، «ذوب»، «ارفع»، «شراز»، «بمپنا» و «شپاس» نزدیک به 5 واحد (4.7 واحد) افزایش یافته است.

    با رشد امروز آیفکس، این نماگر در ارتفاع 934 واحدی قرار گرفته است.

    معاملات امروز در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس نیز به دادوستد بیش از 126 میلیون سهم به ارزش 245 میلیارد ریال منتهی شد.

    در این دو بازار نماد ذوب آهن بالاترین رقم حجم و ارزش مبادلات را تجربه کرد؛ به طوریکه در نماد «ذوب» بیش از 57 میلیون سهم به ارزش 61 میلیارد ریال دادوستد شد که فاصله قابل ملاحظه‌ای با دیگر نمادهای مورد مبادله در این دو بازار داشت.

    در همین حال نگاهی به نمادهای پربازدید فرابورس نشان می‌دهد به ترتیب سه نماد سبزپوش «ریشمک»، «ولشرق» و «ذوب» در صدر نمادهای پربیننده قرار گرفته‌اند و سه نماد «سمگا»، «شلیا» و «حآسا» در حالی با بیشترین افزایش قیمت پایانی روبه‌رو شده‌اند که نمادهای «کمرجان»، «تلیسه» و «کرمان» بالاترین افت قیمتی را متحمل شدند.

    در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس هم مبادلات امروز با نقل و انتقال یک میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 289 میلیارد ریال خاتمه یافت.

    اسناد خزانه اسلامی مرحله سوم در صدر این بازار به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش مبادلات قرار گرفت.

    از سوی دیگر تابلو اوراق تسهیلات مسکن میزبان جابه جایی 73 هزار ورقه به ارزش 56 میلیارد ریال بود. 

    در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز 125 میلیون سهم به ارزش 207 میلیارد ریال مبادله شد که نماد «زنجان» متعلق به صنایع پتروشیمی زنجان بیشترین حجم و ارزش مبادلات را در اختیار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو