عصر بازار

معاون رئیس جمهوری:

طرح ایجاد ۱۴۰ هزار شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی تدوین شد

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی در حوزه های زیر مجموعه این سازمان تدوین و تقدیم رئیس جمهوری شده است.

طرح ایجاد ۱۴۰ هزار شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی تدوین شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان شامگاه شنبه در آئین معارفه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: بر اساس این طرح 70 هزار شغل در حوزه گردشگری ایجاد خواهد شد.

    وی تاکید کرد: هم چنین در حال تدوین قانون جامع حمایت از گردشگر هستیم تا با کمک نمایندگان و دولت، زمینه حمایت بیشتر از گردشگر را در کشور فراهم کنیم.
    وی افزود: از طرفی ایجاد تسهیلات با نرخ پایین برای رونق زیرساخت های گردشگری از جمله هتل از دیگر اولویت های این سازمان برای بهبود صنعت گردشگری در کشور است.
    مونسان با بیان این که صنعت گردشگری هم اکنون رتبه سوم را در اقتصاد جهانی دارد اضافه کرد: 2 هزار و 400 میلیارد دلار گردش پولی این صنعت با بیش از یک میلیارد و 200 میلیون گردشگر در جهان صنعت گردشگری را مورد توجه قرار داده است.
    وی اظهار کرد: بواسطه مختصات صنعت گردشگری که هم بعد اجتماعی و هم بعد اقتصادی را در بر گرفته، امروز شاهدیم این صنعت رتبه نخست را در حوزه اقتصاد ایفا می کند.
    معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: در بعد اجتماعی نیز با حداقل سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نسبت به سایر بخش ها می توان عدالت اجتماعی و درآمد را تا عمق روستاها و شهرهای کوچک برای ایجاد شغل محقق کرد.
    مونسان تصریح کرد: امروز تنها گردشگری داخلی در کشور رونق دارد و سهم بیشتر گردشگری خارجی نیز در بخش زیارتی است که خیلی درآمد اقتصادی ندارد.
    وی گفت: گسترش و استفاده از مزیت های تاریخی و گردشگری مناطق مختلف کشور و بهبود مراکز اقامتی در بخش اماکن تاریخی می تواند در ایجاد کسب و کار کشور اثر گذار باشد که این مهم در اولویت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ترسیم شده است.
    علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شامگاه چهارشنبه در مراسم معارفه ابراهیم انصاری لاری مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش که پیشتر خود این مسوولیت را عهده داشت ، حضور یافت.
    جزیره مرجانی و گردشگری کیش با حدود 40 هزار نفر جمعیت و 90 کیلومتر مربع وسعت در آبهای خلیج فارس در محدوده استان هرمزگان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو