عصر بازار

ادامه رونق مسکن با عقب‌نشینی ترامپ

عصر اعتبار- رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک گفت: با توجه به عقب‌نشینی نسبی ترامپ از مواضع افراطی خود در قبال ایران، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد مسکن مسیر رو به رشد خود را در نیمه دوم سال جاری ادامه دهد.

ادامه رونق مسکن با عقب‌نشینی ترامپ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مصطفی قلی خسروی  اظهار کرد: با توجه به عقب‌نشینی ترامپ از رویکرد ضد ایرانی خود که جمعه شب شاهد بودیم به نوعی از مواضع تند قبلی به دلیل اجماع جهانی علیه خود کوتاه آمد و از برجام خارج نشد قطعا در نیمه دوم سال جاری روند رو به رشد اقتصاد کشور طی می شود و پیش‌بینی من این است که بخش مسکن نیز همراه با این روند به رشد خود ادامه دهد.

    وی با بیان اینکه روند افزایش معاملات را طی ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم، گفت: معتقد به رکود بخش مسکن نیستم بلکه معاملات تا حدودی از فضای دفاتر املاک به فضای مجازی آمده و شاهد استفاده از ابزارهای نوین در این حوزه هستیم.

    رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: وقتی آمار تعداد معاملات شهر  تهران را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در شش ماهه ابتدایی سال جاری 85 هزار فقره خرید و فروش مسکن انجام شده که این تعداد با زمان رونق مسکن قبل از سال 1391 تقریبا برابری می‌کند. بنابراین بازار مسکن از دوره رکود خود خارج شده و انتظار می‌رود شاهد افزایش تدریجی قیمت مسکن باشیم که البته نگرانی بابت جهش قیمت نیز وجود ندارد و حداکثر رشد قیمت مسکن 8 الی 10 درصد خواهد بود.

    خسروی در خصوص تاثیر رفتارهای ترامپ در اقتصاد ایران گفت: همان‌طور که گفتم ترامپ نتوانست سیاست‌های افراطی خود در قبال ایران را به طور کامل اجرایی کند؛ چرا که اتحادیه اروپا، روسیه و چین با رفتارهای نامتعادل ترامپ همراهی نکردند. البته نباید اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نادیده گرفت. به هر حال ما یک کشور قدرتمند در منطقه هستیم و اقتصاد ایران با صحبت یک رئیس جمهور در یک گوشه از جهان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

    رئیس سابق اتحادیه املاک همچنین درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در بازار مسکن گفت: هر زمانی که جذابیت سپرده‌گذاری در بانک پایین می آید شاهد ورود سرمایه‌ها به بازار مسکن هستیم؛ بنابراین با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد، آینده روشنی را برای بخش مسکن پیش‌بینی می‌کنم و امیدواریم در نیمه دوم سال جاری شاهد رونق کامل خرید و فروش بخش مسکن باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو