عصر بازار

سود ماهانه ۳۰ تا ۱۰۰ میلیونی کارواش‌داران

عصر اعتبار- یکی از مشاغل پردرآمد در شهرها که نیازی به تخصص و حرفه خاصی ندارد،کارواش است؛شغلی که با افزایش تعداد خودروها در کشور،تقاضای بیشتر پیدا می کند.

سود ماهانه ۳۰ تا ۱۰۰ میلیونی کارواش‌داران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، برای راه‌اندازی یک کارواش داشتن چند دستگاه شستشوی و چندکارگر کار بلد کافی است، تا با حداقل هزینه بیشترین درآمد را کسب کرد.

    در حال حاضر  هزینه شستشوی داخلی و بیرونی یک خودرو معمولی در کارواش از 10 هزار تومان آغاز می‌شود و با توجه به مدل خودروها تعرفه شستشوی آنها نیز تغییر می‌کند.شستشوی خودروهای مدل بالا از 100 هزار تومان تا 250 هزار تومان تغییر می کند.

    با یک حساب سر انگشتی، اگر در یک کارواش روزانه حداقل 30 خودرو با 10 هزار تومان شستشو شود، در آمد روزانه‌ای  معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان حاصل می شود که جمع این درآمد روزانه در ماه به حدود 50 میلیون تومان می‌رسد که این رقم معادل چند سال حقوق یک کارگر معمولی است.

    در حالی که یک کارگر برای درآمد حداقلی در ماه باید حداقل مدرک، کارت پایان خدمت و... داشته باشد، این در حالی است که در شغل‌های این چنینی نه نیازی به مدرک خاصی است و نه تخصص.

    حبیب حسینی مالک یک کارواش در منطقه غرب تهران  می گوید:«مهم‌ترین  اولویت برای راه انداختن این شغل داشتن اعتبار است و نیاز به هیچ تخصص و سرمایه بالایی ندارد ؛ با یک سرمایه 10 میلیونی و البته به غیر از اجاره مکان کارواش می‌توان درآمد خوبی کسب کرد.»

    راه اندازی یک کارواش سوای از هزینه‌های کارواش و مواد شوینده، سود مناسبی دارد. بررسی ها نشان می دهد که سود حاصل از این کار با همان حداقل 30 خودرو در روز، حداقل 30 میلیون تومان در ماه است و حتی با پرداخت پول کارگر باز هم می توان به سود 30 میلیونی دست یافت.

    این در حالی است که به گفته برخی از کارگران کارواش آن‌ها حقوق ندارند و درآمدشان از راه دریافت انعام از مشتریان دریافت می‌کنند.

    درآمد کارگر کارواش به شانس و روز کاری بستگی دارد.اگر مشتری خوب و دست به جیبی داشته باشد، تا روز 100 هزار تومان و در بدترین شرایط حداقل روزی 50 هزار تومان بدست می آید. ولی در این بین اگر خسارتی هم به خودرو کسی وارد شود،کارگر باید هزینه‌ آن را بپردازد.

    به جز کارواش های معمولی که در سطح شهر وجود دارند،برخی کارواش ها تخصصی تر عمل می کنند.این کارواش ها فقط خودروهای مدل بالا را شستشو می دهند.درآمد این کارواش‌ها که  خودروهای زیر 50 میلیون تومان را پذیرش نمی‌کنند،بیش از یکصد میلیون تومان در ماه است که از درآمد یک پزشک متخصص بسیار بالاتر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو