عصر بازار

مدیر کل دفتر هدایت نیرو و کاریابی ها بیان کرد:

۴۲ هزار نفر در ۶ ماهه امسال از طریق کاریابی‌ها شاغل شدند

عصر اعتبار- مدیر کل دفتر هدایت نیرو و کاریابی ها با بیان اینکه طرح مشوق های کارفرمایی را به خوبی دنبال می‌کنیم گفت:در ۶ماهه سال جاری تعداد مراجعه کنندگان به کاریابی ها حدود ۲۵۰ هزار نفر بوده که از این تعداد حدود ۴۲هزار نفر مشغول به کار شده اند.

۴۲ هزار نفر در ۶ ماهه امسال از طریق کاریابی‌ها شاغل شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد اکبرنیا، مدیر کل دفتر هدایت نیروی و کاریابی ها درباره تعداد افراد به کارگرفته شده از سوی کاریابی ها گفت:در 6ماهه سال جاری تعداد مراجعه کنندگان به کاریابی ها حدود 250 هزار نفر مراجعه کرده اند که از این تعداد حدود 42هزار نفر مشغول به کار شده اند.

    وی ادامه داد: در برنامه پنجم  توسعه ماده 80 پیرامون بحث معافیت مالیاتی بود که در حال حاضر در برنامه ششم توسعه این ماده 71 است که در راستای ایجاد اشتغال پایدار طرح مشوق های کارفرمایی را در دستور کار داریم. اما همیشه در فاصله بین اجرای دو برنامه وقفه ای ایجاد می شود. در حال حاضر هم بین اجرای برنامه پنجم توسعه تا ششم توسعه وقفه ای ایجاد خواهد شد.

    با توجه به اینکه در برنامه پنجم بحث مشوق های کارفرمایی را تحت عنوان معافیت ماده 80 دنبال می‌کردیم.اما با تغییر و تحولی که در برنامه پنجم تا ششم ایجاد شد. این ماده به ماده 71 قانون برنامه ششم تغییر کرد. در راستای اجرای شدن ماده 71 قانون برنامه ششم که  طرح کاروزی فارغ التحصیلان وجود دارد، چون در دست اجرا است و هنوز اجرایی نشده است یک وقفه ای ایجاد شده است تا روال عادی پیش آید حدوداً نیمه دوم سال می شود. در کنار این موضوع تبصره 14 بودجه سال 96 نیز بحث مشوق یک ساله برای به کارگماری فارغ التحصیلان را دنبال می کنیم. مصوب شده که ارتباطات لازم از طریق برنامه و بودجه ابلاغ شده است و در دستور کار قرار دادیم تا از این طریق مشوق ها حق بیمه کارفرمایی را دریافت کنند و کارجویان را مشغول به کار کنند که از برنامه اصلی ما است.

    اکبرنیا بیان کرد: میزان به کارگماری افراد از طریق کاریابی ها نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است اما دلیل آن وقفه ای بوده که در این دو برنامه ایجاد شده است. اما پیش بینی می کنیم که در راستای اجرای طرح مشوق های کارفرمایی بتوانیم اقدامات خوبی در جهت به کارگماری افراد از طریق کاریابی ها داشته باشیم. بحث مشوق های کارفرمایی گامی در جهت ترغیب کارفرمایان برای جذب نیروی کار است که این بحث را در دو قالب دنبال می کنیم.

    مدیر کل دفتر هدایت نیروی و کاریابی ها افزود: از دیگر برنامه هایی که به صورت جدی در دستور کار داریم، بحث توانمندسازی کاریابی ها است. بیشترین پیشرفت ها در جهت مشاوره شغلی یکی از دستاوردهایی است که در جهت توانمندسازی کاریابی ها حاصل می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی