عصر بازار

درآمد گمرکی رکورد زد

عصر اعتبار- گمرک ایران از رکوردشکنی درآمدهای گمرکی شش ماهه در گمرک خبر داد و اعلام کرد: درآمدهای گمرکی در شش ماهه اول سال‌جاری ۳۷ درصد افزایش یافت.

درآمد گمرکی رکورد زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مجموع درآمدهای گمرکی در نیم سال اول سال‌جاری به 158 هزار میلیارد و 835 میلیون ریال رسید که از این میزان 104 هزار و 62 میلیارد ریال از محل حقوق ورودی و 54 هزار و 773 میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی اخذ شده است.

    این گزارش می‌افزاید: بدون در نظر گرفتن درآمدهای حاصل از واردات خودرو عملکرد درآمدی گمرک ایران نشان می‌دهد که درآمدهای گمرکی از محل حقوق ورودی سایر کالاها 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل  افزایش داشته است. همچنین درآمدهای گمرک ایران از محل حقوق ورودی واردات خودرو نیز در شش ماهه اول سال‌جاری با افزایش همراه بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 37 درصد رشد داشته است.

    بنا بر این گزارش، وصولی‌های گمرک از محل مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی نیز 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و در مدت یادشده در بخش خودرو به 4 هزار و 855 میلیارد ریال و در بخش سایر کالاها به 49 هزار و 918 میلیارد ریال رسید.

    این گزارش حاکی است، عمده‌ترین دلایل افزایش درآمدهای گمرکی در سال‌جاری رشد 100 درصدی کالاهای ورودی با کمک سامانه‌های هوشمند گمرک بوده که با راه‌اندازی بارنامه الکترونیک، فاکتور الکترونیک و عدل‌بندی الکترونیک، کنترل های هوشمند گمرکی وارد مرحله جدیدی شده؛ همچنین افزایش واردات خودرو نیز در رشد درآمدهای گمرکی تأثیر داشته است.

    بر این اساس همزمان با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و الکترونیکی شدن گمرک هر ساله شاهد افزایش درآمدهای گمرکی بوده‌ایم و گمرک ایران موفق شده براساس عملکرد درآمدی نیم سال اول سال‌جاری به اندازه مجموع درآمدهای سال 1394 درآمد وصول نماید. این در حالی است که در سال گذشته بالاترین میزان درآمدهای گمرکی وصول شد و گمرک ایران در سال 1395 رکورد بیشترین میزان درآمدهای گمرکی سالانه را شکست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو