عصر بازار

معاون سازمان بورس عنوان کرد:

اثر مثبت موضع‌گیری موگرینی در برابر ترامپ بر بورس

عصر اعتبار- علی سعیدی گفت: در طول یکی و دو هفته اخیر درباره صحبت‌های ترامپ پیش‌بینی هایی صورت گرفت و همان پیش‌بینی‌ها هم به تحقق پیوست.

اثر مثبت موضع‌گیری موگرینی در برابر ترامپ بر بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی سعیدی، معاون سازمان بورس و اوراق بهادار درباره چرایی  رشد شاخص بورس و عدم واکنش منفی بازار سرمایه به سخنان اخیر ترامپ گفت: هر اتفاق و رویداد خبری که انتظار وقوع آن را نداشته باشیم و شوک تلقی شود، به طور قطع در بورس هم تاثیر گذار خواهد بود، اما صحبت های رییس جمهوری آمریکا از قبل پیش بینی شده بود.

    وی افزود: در طول یکی و دو هفته اخیر درباره صحبت‌های ترامپ پیش‌بینی هایی صورت گرفت و همان پیش‌بینی‌ها هم به تحقق پیوست و در همان روزها آثار خود را بر بازار سرمایه گذاشت.

    عضو هیات مدیره سازمان بورس با تاکید بر اینکه پس از سخنرانی ترامپ اتفاق جدیدی نیفتاد، ادامه داد: صحبت‌های رییس جمهوری آمریکا موضوع جدیدی نبود و به گمان برخی از تحلیلگران اقتصادی این صحبت ها این بار فقط طبقه بندی شده بود. بنا بر این از آنجایی که اثرش را در طول دو هفته پیش در بازار سرمایه گذاشته بود بنابراین بازار هم واکنش بیشتری نشان نداد.

    سعیدی با اشاره به تاثیر موضع مسئولان اروپایی در برابر صحیت های ترامپ، گفت:  البته در کنار آن موضع‌گیری مسئولان اروپایی به ویژه سخنرانی خانم موگرینی مهم بود. پس از صحبت های ترامپ، موضع‌گیری مسئولان اروپایی این بود که پایبند به برجام هستند.

    وی تاکید کرد: این انشقاق خاصی است و چنین نیست که یک صف بسیار مستحکم در مقابل ایران شکل بگیرد که وضعیت اقتصادی کشور را هم تحت تاثیر قرار دهد. البته در طول 40 سال گذشته به شکل سنتی نه از نظر اقتصادی و نه سیاسی رابطه ای با آمریکا نداشتیم. این ارتباطات با اروپا برقرار بود که در صورت حفظ روابط، همان روند گذشته را پیش خواهیم گرفت.   

    معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس ادامه داد: به هر حال برای سرمایه‌گذاران بورس اتفاق جدیدی رخ نداد که بخواهند حرکت رادیکالی را نشان دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو