عصر بازار

مبادله بیش از نیمی از حجم مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم

عصر اعتبار- بازگشایی و توقف چندین نماد معاملاتی، آغاز بازارگردانی سهام شرکت لیزینگ ایران و شرق، اختصاص ۵۷ درصد از حجم کل مبادلات فرابورس به بازارهای اول و دوم از رویدادهای امروز فرابورس بود.

مبادله بیش از نیمی از حجم مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، دومین روز کاری هفته در فرابورس با دادوستد بیش از 240 میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر 2 هزار و 29 میلیارد ریال طی 107 هزار و 564 نوبت معاملاتی، پایان یافت.

    امروز یکشنبه 23 مهرماه، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی کازرون پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد «صایتل» پس از پرداخت اجاره ‌بهای ماهانه اوراق و نماد اوراق اجاره شرکت واسط مالی تیر دوم در نماد «صخابر» پس از پرداخت اجاره‌ بهای سه‌ماهه اوراق، بازگشایی شدند.

    این در حالی است که نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شرکت لیزینگ امید و شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، به ترتیب به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه‌ماهه و ماهانه اوراق در روز 25 مهر در پایان معاملات روز جاری بسته متوقف شدند.

    شاخص کل فرابورس ایران نیز با اهرم منفی از جانب نمادهای «مارون» و «هرمز» با افت 4 واحدی مواجه شد و در ارتفاع 930 واحدی قرار گرفت.

    آغاز بازارگردانی نماد لیزینگ ایران و شرق

    در پی آغاز بازارگردانی نماد «ولشرق» متعلق به شرکت لیزینگ ایران و شرق از امروز، معامله‌گران با دادوستد بیش از 47 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 102 میلیارد ریال در این نماد بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را رقم زدند.

    این در حالی است که در مجموع بازارهای اول و دوم شاهد دست به دست شدن بیش از 138 میلیون سهم بودیم که 57 درصد از کل حجم مبادلات فرابورس را شامل می‌شود و ارزش آن به بر 308 میلیارد ریال بالغ شد.

    بازار پایه میزبان نقل‌وانتقال بیش از 92 میلیون سهم به ارزش افزون بر 133 میلیارد ریال بود که در سه تابلو معاملاتی این بازار، نماد «زنجان» با بیشترین استقبال از سوی معامله‌گران روبه‌رو شد.

    معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز با خریدوفروش 75 هزار و 558 ورقه تسه پایان یافت که ارزشی بالغ بر 58 میلیارد ریال را به ثبت رساند.

    «سخاب3» نیز در روز جاری با دادوستد افزون بر 591 هزار ورقه به ارزش بیش از 576 میلیارد ریال، صدرنشینی را به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش در تابلو اوراق با درآمد ثابت از سخاب4 گرفت تا بدین ترتیب سخاب4 در جایگاه دوم قرار گیرد.

    در نهایت دادوستدهای صورت‌گرفته در تابلو اوراق با درآمد ثابت به مبادله بیش از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر یک هزار و 471 میلیارد ریال انجامید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو