عصر بازار

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان همدان خبر داد

اهدای ۷۰۰ حکم بازنشستگی پیش از موعد به روستائیان همدان

عصر اعتبار- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از اهدای ۷۰۰ حکم بازنشستگی پیش از موعد به کشاورزان عضو صندوق تا پایان آبان امسال در استان خبر داد.

اهدای ۷۰۰ حکم بازنشستگی پیش از موعد به روستائیان همدان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی سماواتی با بیان اینکه سن بازنشستگی 70 سال با 10 سال پرداخت حق بیمه است، اظهار کرد: این 700 نفر به ‎ صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه از این تعداد بازنشسته 20 نفر خانم و 680 نفر آقا هستند، خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه این احکام طی مراسمی در روستاها و مناطق عشایری با حضور مسئولان هر شهرستاناهدا خواهد شد.

    مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان همچنین گفت: 211 هزار نفر در استان همدان مشمول جذب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.

    وی افزود: در سال گذشته 7 هزار نفر جذب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان شدند که این میزان جذب در مقایسه با سال 94 از رشد 8 درصدی برخوردار بوده است.

    سماواتی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از نظر تعداد ثبت‌نام در سال‌های 93 و 94 رتبه سوم کشور و در سال 95 نیز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 77 هزار و 500 نفر در استان همدان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 70 هزار و 298 نفر بیمه‌شده روستایی، هزار و 700 نفر بیمه‌شده عشایری، 3 هزار و 502 نفر بیمه‌شده کمیته امداد امام خمینی(ره) و دو هزار نفر بیمه‌شده زنان سرپرست خانوار بهزیستی هستند.

    سماواتی تصریح کرد: با تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد روستائیان و عشایر تعداد 1121 خانوار در سال 96 مشمول دریافت مستمری ماهانه شده‌اند.

    وی گفت : برای نخستین‌بار در صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر  پرداخت مستمری بازنشستگی پیش از موعد با 10 سال سابقه و 70 سال سن آغاز شده و این در حالیست که طبق قانون گذشته افراد با داشتن حداقل 15 سال سابقه و 65 سال سن می‌توانستند مشمول این طرح باشند.

    وی در ادامه اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر دارای 8 کد درآمدی بوده که هر فرد با توجه به توان مالی خود، یک کد را به عنوان سطح درآمدی  انتخاب و به صورت یک‌بار در سال آن را پرداخت می‌کند.

    مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان مبالغ مستمری سال 96 را در پایین‌ترین سطح 210 هزار تومان و در بالاترین سطح 480 هزار تومان برشمرد و افزود: دولت به ازای هر مبلغ پرداختی توسط فرد دو برابر آن را به عنوان سهم خود در حمایت از افراد روستایی و عشایری به صندوق پرداخت می‌کند.

    وی با اشاره به افزایش 50 درصدی حقوق مستمری‌بگیران از سال 92 تا 95 ،‌ تصریح کرد: 25 درصد در سال 93،‌ 15درصد در سال 94 و 10 درصد در سال 95 به میزان حقوق مستمری‌بگیران اضافه شده است.

    سماواتی درباره نحوه پرداخت حقوق مستمری مشمولان، گفت: دو سوم آخرین سطح درآمدی انتخابی بیمه‌شده که بر مبنای آن حق بیمه پرداخت کرده باشد، ملاک پرداخت مستمری است.

    وی تصریح کرد: مستمری افراد در هر سال مشابه حقوق مستمری افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی