عصر بازار

افزایش اختیارات واحدهای اجرایی از راهبردهای تامین اجتماعی است

عصر اعتبار- معاون امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی افزایش اختیارات واحدهای اجرایی و تفویض اختیار را از راهبردهای اصلی این معاونت برشمرد.

افزایش اختیارات واحدهای اجرایی از راهبردهای تامین اجتماعی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، قائم موهبتی در چهارمین جلسه شورای مدیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: با بررسی های به عمل آمده در معاونت امور استانها امکان واگذاری امور به واحدهای اجرایی با جدیت دنبال می شود و این کار تسهیل انجام امور و بهبود فرآیند خدمت رسانی به مردم را به دنبال دارد.

    وی با بیان اینکه تاریخچه شکل گیری حوزه امور استانها در سازمان تأمین اجتماعی به سال 1342 باز می گردد، گفت: در این سال در تشکیلات سازمان بیمه های اجتماعی اداره امور شعب بوجود می آید و در سالهای بعد این واحد به اداره بازرسی و امور شعب تبدیل می شود.

    وی ادامه داد: در سال 54 مدیریت ارزشیابی و نظارت و در سال 58 معاونت امور مناطق در تشکیلات اداری سازمان تأمین اجتماعی ایجاد می شود و در نهایت در بازبینی تشکیلات در سال 62 معاونت امور استانها شکل می گیرد و در سال 77 معاونت امور استانها از معاونت امور مجلس جدا می شود.

    معاون امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به حذف این معاونت و تبدیل آن به اداره کل در سال ٨٩ اظهار داشت: در سال ٩٥ و با تدبیر دکتر نوربخش و تصویب هیات مدیره معاونت امور استانها احیا می شود و ادارات کل اتباع، فنی مهندسی و دفتر راهبری سیستم ها نیز به این معاونت ملحق شد.

    علی اکبر ربیع زاده، مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها نیز در این جلسه گفت: با توجه به زمان اندکی که از شروع به کار مجدد دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها می گذرد، اقدامات گسترده ای در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

    وی یکی از برنامه های سال جاری دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها را احیای مناطق مجازی عنوان کرد و گفت:  از سال 90 استانها در 8 منطقه مجازی تقسیم شده اند و در هر یک از این مناطق، دبیرخانه تشکیل شده است که جلسات منظم و هماهنگی هایی برای پیشبرد برنامه های سازمان برگزار می شد و احیای این مناطق ازاولویت های دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها است.

    ربیع زاده تدوین نظام نامه بازدید های نظارتی را از دیگر برنامه های دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها برشمرد و اظهار داشت: تشکیل بانک جامع ارزیابی عملکرد مدیران، ایجاد سیستم جامع نظارت و ارزشیابی، استمرار و گسترش بازدیدهای نظارتی از استانها و پیگیری اجرای ساختار نوین ارائه خدمات شعب از دیگر برنامه های دفتر نظارت و ارزشیابی امور استانها است.

    علی معیری، مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و نقش برجسته استفاده از فن آوری اطلاعات گفت: برنامه اصولی سازمان تأمین اجتماعی برای تبدیل شدن به سازمانی پویا، چابک و سرآمد با استفاده حداکثری از فن آوری اطلاعات قابل اجراست.

    وی افزود: در سازمان تأمین اجتماعی از فن آوری اطلاعات برای بهبود و ارتقاء فرآیندهای استفاده می شود و فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان پیشران سازمان تأمین اجتماعی در تحقق برنامه جایگاه بسیار مهمی دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو