عصر بازار

سیف:

بازار ارز کاملا آرام است

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازار ارز کاملا آرام است ، تاکید کرد : اقتصاد ما در برابر شوک های بیرونی مصونیت نسبی پیدا کرده است.

بازار ارز کاملا آرام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ ولی اله سیف در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درباره تحولات بازار ارز و سرمایه کشور بعد از سخنرانی ترامپ گفت : بازار ارز این هفته کاملا آرام بوده است.
    وی افزود : این روند نشان می دهد با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، شوک های بیرونی تاثیری نخواهد داشت.
    سیف گفت: برغم اینکه همه این ذهنیت را داشتند که ممکن است بعد از این سخنرانی شوک هیجانی در بازار ایجاد شود اما بازار کاملا آرام است.
    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط را زیر نظر داریم ، گفت : قیمت ارز متناسب با عرضه و تقاضا شکل می گیرد و بانک مرکزی وظیفه دارد از نوسان های هیجانی جلوگیری کند که البته این هیجان را بعد از این سخنرانی هم نداشتیم و شرایط کاملا معمولی بود.
    وی اظهار داشت : در بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار نیز خوشبختانه رشد خیلی خوبی داریم و روند مثبت نشان می دهد شرایط کاملا تحت کنترل و هدایت درست قرار گرفته است.

    امسال 795 هزار شغل ایجاد شده است

    ­رئیس کل بانک مرکزی گفت : در شش ماه امسال 795 هزار شغل ایجاد شده که خیلی امیدوار کننده است.
    ولی اله سیف در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اشتغال فراگیر جزء برنامه های اقتصاد مقاومتی است که امروز وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گزارشی ارائه و ایده های جدیدی مطرح کرد که می تواند به ایجاد اشتغال بیشتر منجر شود.
    وی گفت : همچنین طرح مشترکی میان استانداری ها ، بانک مرکزی و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی امضا شده که قرار است براساس آن 20 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال فراگیر در روستاها تخصیص یابد.
    وی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در شش ماه دوم امسال حرکت جدی اغاز شود و دستاورد مثبتی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی