عصر بازار

۴۴ درصد بازنشسته های سازمان تامین اجتماعی کمتر از ۶۰ سال سن دارند

عصر اعتبار- معاون اداره کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر سن ورود به سالمندی را ۶۰ سال در نظر بگیریم ٤٤درصد بازنشسته های سازمان کمتر از ۶۰ سال دارند و در زمره سالمندان قرار می گیرند.

۴۴ درصد بازنشسته های سازمان تامین اجتماعی کمتر از ۶۰ سال سن دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مریم فروزان با اعلام این مطلب در برنامه میزبان با موضوع سالمند در رادیو ایران گفت: تکریم سالمندان از آموزه های روشن دینی و ملی ماست .

    وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حدود 3 میلیون بازنشسته و مستمری بگیر را تحت پوشش قرار دارد، اظهار داشت: از این تعداد 64 درصد بازنشسته، 31 درصد بازمانده و 5 درصد از کارافتاده هستند.

    معاون اداره کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت:  در سال 96 ماهیانه 4200 میلیارد تومان از سوی این سازمان مستمری پرداخت می شود.

    فروزان با اشاره به تلاش سازمان تامین اجتماعی برای بهبود سطح معیشت وافزایش رفاه بازنشستگان افزود: طی چهار سال گذشته افزایش مستمری ها بیشتر از نرخ تورم بوده است.

    وی با بیان اینکه جامعه ایران رو به سالمندی می رود، تصریح کرد: طی 35 سال گذشته( بازه زمانی سالهای 60 تا 95 ) جمعیت بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی 8 برابر شده  در حالی  که در همین مدت شاهد افزایش 15 برابری مستمری بگیران بوده ایم.

    فروزان گفت: با این شرایط ضریب پشتیبانی( نسبت بیمه شده به مستمری بگیران) در سازمان تامین اجتماعی کاهش یافت.

    معاون اداره کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی افزود: مسئله صندوق های بیمه ای در دولت های یازدهم و دوازدهم مورد توجه قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از دولت بودجه ای دریافت نمی کند و منابع را از محل وصول حق بیمه تامین و برای تعهدات هزینه می کند، اظهار داشت: عملکرد این سازمان بر اساس محاسبات بیمه ای است و تصویب قوانین در سال های گذشته که پشتوانه مالی آن تامین نشده بود موجب افزایش هزینه های این سازمان شد . این در حالی است که تعادل در منابع و مصارف در سازمان های بیمه گر موضوع بسیار مهمی است .

    فروزان با اشاره به فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در جهت ایجاد رضایتمندی بیمه شدگان و بازنشستگان گفت: ارتقای هتلینگ وحذف دفترچه های درمانی در مراکز درمانی ملکی، پرداخت متمرکز مستمری ها، ارائه اینترنتی لیست های حق بیمه و فیش حقوقی بازنشستگان از این جمله است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو