عصر بازار

یک کارشناس عنوان کرد؛

مالیات‌های مسکن نیازمند اصلاح و بازنگری

عصر اعتبار- یک کارشناس مسکن گفت: سیستم مالیات در بخش مسکن نیازمند اصلاحات و بازنگری جدی است.

مالیات‌های مسکن نیازمند اصلاح و بازنگری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عباس شوکتی اظهار کرد: در چند سال اخیر موضوع اخذ مالیات از خانه‌های خالی سازندگان مطرح شد که تاکنون اجرایی نشده و با توجه به وضعیت امروز بازار مسکن را با مشکلات عدیده ای مواجه می‌کند. علاوه بر این در حالی که املاکی ها باید مالیات بر درآمد پرداخت کنند، انواع دیگر مالیات ها مانند مالیات بر ارزش افزوده از صنف مشاوران املاک دریافت می شود که با شرایط مالی آنها همخوانی ندارد.

    وی با بیان اینکه نباید زمین مشمول مالیات شود، گفت: نهادهای مختلف مانند سازمان ملی زمین و مسکن از زمین های ذخیره شهری برای افزایش سرانه ها و کنترل بازار مسکن برخوردارند، اما از این ابزار کمتر استفاده می‌کنند و از طرفی تمایل به ثبت املاک شان در سامانه‌هایی مانند املاک و مستغلات ندارند.

    این کارشناس بازار مسکن با اشاره به فضای مجازی خرید و فروش املاک گفت: صنف مشاوران املاک حدود 55 سال سابقه دارد و با وجود اپلیکیشن‌های موجود در بازار دچار بیکاری گسترده‌ای شده است. معتقدم فعالیت این سامانه‌های مجازی باید زیر نظر اتحادیه مشاوران املاک باشد و از طرفی کاربران آنها مشاوران املاک باشند نه خریداران و فروشندگان. این تغییر باعث پویایی بیشتر مشاوران املاک و سهولت معاملات خواهد شد.

    وی ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد مشاوران املاک فاقد مجوز در بازار مسکن هستیم که بدون ثبت کد رهگیری در معاملات مشکلات عدیده ای برای مردم و هم صنفی های خود به وجود آورده اند. قطعا برخورد با این املاکی‌ها در نهادینه شدن کد رهگیری مهم ترین اقدام خواهد بود.

    شوکتی با اشاره به اینکه در کشور ما بیمه آتش سوزی به طرز نادرستی اجرا می‌شود، عنوان کرد: بر خلاف کشورهای توسعه یافته که شرکت‌های بیمه‌ای بر فرایند ساخت احاطه دارند و از بیمه ساختمان‌های غیر استاندارد جلوگیری می‌کنند، در کشور ما بیمه‌ها بدون اطلاع از کیفیت ساختمان این بیمه نامه را با ارزان ترین قیمت صادر کرده و زمانی که حادثه آتش سوزی در ساختمان اتفاق می افتد با لطایفالحیلی از پرداخت هزینه‌ها امتناع می‌کنند. بنابراین بیمه اتش سوزی به شکل کنونی باید متوقف شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو