عصر بازار

سفیر ایران و رییس سنای بلاروس برنامه افزایش روابط را بررسی کردند

عصر اعتبار- برنامه افزایش همکاری های فراگیر تهران و مینسک در مذاکرات مصطفی اویسی سفیر ایران و میخاییل میاسنیکوویچ رییس شورای جمهوری بلاروس (سنا) بررسی شد.

سفیر ایران و رییس سنای بلاروس برنامه افزایش روابط را بررسی کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در مذاکرات اویسی و میاسنیکوویچ که روز سه شنبه در ساختمان شورای جمهوری بلاروس برگزار شد، موضوعات مختلف همکاری های دوجانبه از جمله سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و برنامه سفرهای متقابل مقام های بلندپایه دو کشور برای گسترش هر چه بیشتر روابط مورد گفت وگو قرار گرفت.

    سفیر ایران در این مذاکرات ضمن اشاره به ادعاهای اخیر خارج از موازین بین المللی دونالد ترامپ در باره برجام، چنین مواضعی را نشانه پایبند نبودن مقامات آمریکایی به تعهدات خود برشمرد و واشنگتن را غیر قابل اعتماد توصیف کرد.
    رییس شورای جمهوری بلاروس نیز در این نشست بر اهمیت اجرای برنامه های توسعه ای همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف تاکید کرد.
    وی روابط ایران و بلاروس را خوب و رو به پیشرفت خواند.
    در دیدار اویسی و میاسنیکوویچ همچنین دستاوردهای مذاکرات اخیر هیات های اقتصادی دو کشور در حوزه های بهداشت و درمان، کشاورزی شامل واردات و صادرات متقابل، دارو، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات سنگین، محصولات شیلاتی، گوشت قرمز و سفید بررسی شد.
    میاسنیکوویچ مرداد ماه سال جاری به عنوان نماینده ویژه بلاروس در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی شرکت کرد.
    جمهوری بلاروس با مساحت 207 هزار و 600 کیلومتر مربع و نزدیک 10 میلیون نفر جمعیت در شرق اروپا هم مرز روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی قرار دارد و پس از فروپاشی سال 1991 شوروی استقلال یافت.
    بلاروس با حفظ و تقویت توانمندی های صنعتی، فناوری، علمی، پزشکی، تولیدی و اقتصادی دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق از جمله کشورهای پیشرفته منطقه اوراسیا محسوب می شود که علاوه بر سازمانهای بین المللی مختلف در چهارچوب فرایندهای همگرایی منطقه ای نظیر اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحاد کشورهای مشترک المنافع نیز حضوری فعال دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو