عصر بازار

در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول صورت گرفت؛

دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر دارایی برزیل

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه رایزنی های خود با برخی وزرای شرکت کننده در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، با وزیر دارایی برزیل نیز دیدار نمود.

دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر دارایی برزیل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مسعود کرباسیان در این دیدار که تعدادی از اعضائ هیات همراه وی نیز حضور داشتند، آخرین وضعیت اقتصادی کشورمان را تشریح و با اشاره به توانمندیهای اقتصادی دو کشور در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی و تجاری، خواهان گسترش این روابط گردید.

    وی با توجه به اینکه وزارتخانه متبوعش  مسوولیت کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و برزیل را عهده دار است، بر تلاش طرفین برای استفاده از فرصتهای موجود بویژه در بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در صنایع حمل و نقل و کشت فرامرزی تاکید کرد.

    کرباسیان با اشاره به مذاکرات اخیر بانک مرکزی و برخی بانکهای کشورمان با بانکهای برزیلی از نتایج آن که منجر به برقراری روابط کارگزاری بین بانکی شده است اظهار خوشنودی کرد و بر ضرورت انجام اقداماتی که منجر به افتتاح شعب بانکهای ایرانی در برزیل شود تاکید نمود.

    وزیر دارایی برزیل نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر تلاش برای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور، از پیشرفتهای حاصله در این روابط طی یکسال گذشته اعلام رضایت و از افتتاح شعب بانکهای ایرانی در کشورش استقبال کرد.

    وی همچنین بر ضرورت همکاریهای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بویژه صنایع متوسط و نیمه سنگین تاکید کرد و از مذاکرات و توافقات موفقیت آمیز برخی شرکتهای بزرگ برزیلی با طرفهای ایرانی بویژه در حوزه تولید انرژی ابراز خرسندی کرد.

    وزیر دارایی برزیل با ابراز علاقمندی کشورش به تامین نیازهای حمل ونقل هوایی ایران اظهار امیدواری کرد بتوانند موانع پیش روی را کنار زده و در این بخش نیز با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

    در این دیدار توافق شد که ظرف دو تا سه ماه آینده کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران برگزار گردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو