عصر بازار

ابلاغ دستورالعمل اشتغال فراگیر در هفته آینده

عصر اعتبار- مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار با اعلام ابلاغ دستورالعمل جدید اشتغال در هفته آینده، از افزوده شدن ۸۴۱ هزار نفر به آمار شاغلان کشور خبر داد.

ابلاغ دستورالعمل اشتغال فراگیر در هفته آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، علاءالدین ازوجی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: قرار است یک هفته آینده دستورالعمل لازم در اشتغال فراگیر اعلام شود تا در سطح استان ها اجرایی شود. با توجه به ابلاغیه در چندماه گذشته دستگاه ها مثل وزارت جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و بانک مرکزی فعال بوده اند.

    مدیرکل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار با بیان اینکه برای ارتقای بهره وری باید اشتغال پایدار داشته باشیم اظهارداشت: در اشتغال فراگیر دو زنجیره ارزش و بهبود فضای کسب و کار باید در نظر گرفته شود.

    وی افزود: در برنامه اشتغال فراگیر 970 هزار فرصت شغلی تعیین شده که قدری سنگین است. در بخش اشتغال فراگیر مفهوم اصلی این است که اقتصادی است که رشد اقتصادی بالا با اشتغال زایی بالا را داشته باشند. اگر این رویکرد در برنامه اجرا شود، وضعیت بهتری نسبت به گذشته خواهیم داشت.

    ازوجی گفت: بخش صنعت مشکلاتی داشت و آمار این را نشان داده که بخش صنعت رو به بهبود است. همچنین 841 هزار نفر به تعداد شاغلین کشور اضافه شده که بیش از سی درصد از شاغلین در بخش صنعت مشغول هستند. 

    مدیرکل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار گفت: اگر اشتغال ها ناپایدار باشد انتظار بهره وری خوب نباید داشته باشیم؛ بنابراین باید برای ارتقای بهره وری اشتغال پایدار داشته باشیم. در اشتغال فراگیر دو فرایند زنجیره ارزش و بهبود فضای کسب و کار باید در نظر گرفته شود. تاکید می شود باید فضای سیاست گذاری بر توسعه فضای کسب و کار باشد و استراتژی درست تعریف شود. امنیت شغلی نیز به اشتغال پایدار کمک می کند.

    وی خاطرنشان کرد: محسوس نبودن اشتغال به درآمد سرانه مربوط است که درآمد سرانه به سال 90 نزدیک شده است. اگر بازدهی در بخش غیر کار افت کند، در درآمد سرانه تاثیرگذار است. ایجاد اشتغال بخشی از درآمد خانوار را تامین می کند

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو