عصر بازار

افزایش سهم اشتغال در بخش صنعت

عصر اعتبار- رییس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه گفت: محاسبات نشان می‌دهد حرکت به سمت مقاوم‌تر شدن اقتصاد بوده و سهم اشتغال در بخش صنعت بیشتر شده است.

افزایش سهم اشتغال در بخش صنعت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مجید خالصی با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی تاکنون جلساتی داشته که در پی فرمان مقام معظم رهبری بوده است،  گفت: 40 جلسه در دولت یازدهم برگزار شد و عمده ثمراتی که اجرای این سیاست‌ها داشت این بود که 121 پروژه فرابخشی به بخشی تعریف شد و عملکردها نشان داد در زمینه‌هایی که ستاد توانست تصمیم ها را عملی کند موفق بوده چون نظام منحصر به فردی برای سیاست‌ها تعریف شد.

    خالصی افزود: در سال 96 با توجه به نامگذاری این سال به نام تولید و اشتغال، ستاد وارد مرحله جدیدی شد و بسته‌های پنج گانه رونق و تولید ابلاغ شد که این بسته ها در حال اجراست. وی درباره عملکرد دستگاه ها و نقاط قوت و ضعف در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: وزارت نفت بیشترین جهش را داشته و رشد تولید ناخالص نفتی بیشتر بوده و با توجه به تاکید ستاد برای حرکت بخش نفت و استفاده از ظرفیت‌ها در میادین مشترک نفتی این رشد صورت گرفته است.

    خالصی با اشاره به اینکه بعد از نفت بخش های دیگر هرکدام به سهم خود خوب عمل کرده اند و بخش کشاورزی در زمینه محصولات راهبردی و اساسی توانست نقش خوبی ایفا کند،  تصریح کرد: وزارت اقتصاد در بخش های نرم افزاری و گمرک و اصلاح نظام پرداخت ها در خزانه توانست تحولات بومی داشته باشد و بخش های مختلف که پروژه به عهده آنها بود روند مثبتی داشته‌اند.

    وی افزود: ممکن است برخی وزارت خانه ها پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته باشند که این به علت این بوده که شاید مصلحت نبوده یا موانعی ایجاد شده و منبع مالی لازم تامین نشده است اما ستاد در رابطه با تسهیل اجرای این پروژه ها توانست کمک کند و ارزیابی کلی مثبت و تاثیر گذار بوده است.

    خالصی درباره بهره وری نیز گفت: متغیر بهره وری در کوتاه مدت ایجاد نمی شود. نکته اساسی این است که برای ارتقاء بهره وری، باید از ظرفیت ها استفاده شود، یعنی نوآوری داشته باشیم و میزان استفاده از منابع را نیز ارتقا دهیم.

    وی افزود: در تمام پروژه هایی که تعریف شده است اقداماتی که باید توسط وزارت خانه ها انجام شود و پروسه زمانی مشخص شده است که در مجموع این کار موجب ارتقای منابع و بهره وری در آن بخش می‌شود.

    رییس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نیز به بهره وری اشاره شده است. گفت: چرخه بهره وری باید در بیست بنگاه اجرا شود. مجموعه این سیاست ها در کنار دیگر سیاست های دولت توانست تورم را کنترل کند و از رکود خارج شویم. بر اساس اعلام سازمان آمار در سال 96 روند رشد اقتصادی ادامه داشته است.

    خالصی گفت: برای اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی شاخص هایی تعیین و ابلاغ شد. سازمان برنامه بودجه محاسباتیداشت که شاخص ترکیبی تولید شد که نشان داد حرکت ما به سمت مقاوم‌تر شدن اقتصاد بوده است. نرخ بیکاری کاهش یافته است که نتیجه تلاش ها در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است. سهم اشتغال در بخش صنعت بیشتر بوده است. نرخ تورم را نیز کاهش داده ایم. بخش مسکن هم حرکت مثبت داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو