عصر بازار

شریعتمداری اعلام کرد؛

مذاکرات تجاری ایران و ازبکستان

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت از گفتگو با مقامات ازبکستانی برای افزایش حجم تجارت بین دو کشور به یک میلیارد دلار خبر داد.

مذاکرات تجاری ایران و ازبکستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمد شریعتمداری پس از دیدار با وزرای خارجه و توسعه تجارت خارجی ازبکستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: برای اضافه شدن 50 کالای جدید به توافق نامه تجارت ترجیحی میان ایران و ازبکستان رایزنی شد و توافق کردیم حجم مبادلات دو کشور که اکنون حدود 400 میلیون دلار است را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: مسئولیت کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان از طرف ایران بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این مسئولیت در ازبکستان بر عهده وزارت توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری ازبکستان است.

    شریعتمداری افزود: مذاکرات با وزرای امور خارجه و توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری ازبکستان رو به جلو بود و پیشینه همکاری های میان دو کشور را در این مذاکرات یکبار دیگر مرور کردیم که سندی که 14 سال پیش در حوزه تجارت ترجیحی با ازبکستان به امضا رسید، یک نمونه از این همکاری ها بود.

    وی تاکید کرد: موافقت نامه بازرگانی میان دو کشور در حوزه تجارت ترجیحی از دیگر دستاوردهای این گفتگوها بود که امیدواریم این موافقت نامه به تصویب مجالس دو کشور برسد. همچنین 116 کارخانه ایرانی در ازبکستان فعال است و این همکاری ها نزدیک به 14 سال پیش با تاسیس کارخانه دارویی دکتر عبیدی در ازبکستان آغاز شد و امروز پیشرفت خوبی کرده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ازبکستان توسعه یافته و رشد ازبکستان در حوزه های صنعتی زمینه های همکاری بیشتری را نیز پیش روی ما می گذارد.

    شریعتمداری خاطرنشان کرد: طرح برقراری کریدور ارتباط بین ایران و ازبکستان از طریق افغانستان یکی از پروژه های مهم این مذاکرات بود و برای برقراری ارتباط ازبکستان، ترکمنستان، ایران و عمان که خلیج فارس را به ازبکستان متصل می کند نیز در این مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو