عصر بازار

گزارش ۲۰۱۷ فوربس منتشر شد؛

سقوط ۹۲ پله‌ای در رده‌بندی میلیاردها

عصر اعتبار- مجله معتبر فوربس دیروز گزارش مربوط به سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرد. در این گزارش، فهرست ثروتمندترین افراد جهان منتشر شده که در میان آنها جایگاه دونالد ترامپ تنزل داشته است.

سقوط ۹۲ پله‌ای در رده‌بندی میلیاردها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مجله فوربس روز گذشته فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017 را منتشر کرد. در این فهرست بیل گیتس با 89 میلیارد دلار دارایی به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شده است؛ پس از او جفری بیزوس، مدیر شرکت آمازون با بیش از 81 میلیارد دلار ثروت دوم است، دارایی بیزوس نسبت به سال گذشته بیش از 14 میلیارد دلار افزایش داشته است.

    نفر سوم این فهرست وارن بافت آمریکایی، مدیر شرکت بیمه برکشایر هاتاوی با حدود 79 میلیارد دلار ثروت است. او طی یک سال اخیر 12.5 میلیارد دلار به دارایی خود افزوده است.

    نفر چهارم این فهرست به مارک زاکربرگ، مدیر شبکه فیسبوک رسیده که  71 میلیارد دلار دارایی دارد. مدیر و بنیانگذار فیسبوک در طول یکسال گذشته، 15.5 میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است.

    بر همین اساس در رده‌بندی امسال فوربس، ثروت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا کاهش داشته است. بر اساس آمار فوربس، دارایی ترامپ 3 میلیارد و 100 میلیون دلار تخمین زده شده که نسبت به سال گذشته 600 میلیون دلار(معادل حدود 20 درصد) کاهش داشته است. رئیس جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی در رتبه 156 فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت، اما در سال 2017 میلادی با 92 رتبه سقوط در رده 248 قرار گرفت.

    به گزارش مجله فوربس رکود در بازار املاک لوکس، که تمرکز اصلی کسب و کار آقای ترامپ است، از جمله دلایل کاهش ثروت وی به شمار می‌رود. همچنین تعدادی از زمین‌های گلف آقای ترامپ در میامی آمریکا، اسکاتلند و ایرلند نیز ارزش خود را از دست داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی