عصر بازار

مظاهریان خبر داد:

افزایش ۱۴ درصدی اجاره بها طی ۶ ماه گذشته

عصر اعتبار- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اتخاذ شیوه جدید دولت برای کاهش خانه های خالی خبر داد.

افزایش ۱۴ درصدی اجاره بها طی ۶ ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حامد مظاهریان معاون وزیر راه وشهرسازی از اتخاذ شیوه جدید برای کاهش خانه های خالی خبر داد و گفت: خانه‌های خالی امسال مشمول مالیات می‌شود به طوری که  در سال اول نیم درصد اجاره بها، سال دوم یک درصد و سال سوم نیز 1.5 درصد، مالیات از خانه‌های اجاره‌ای دریافت می‌شود .

    وی افزود: با این شیوه مالکان تشویق به اجاره دادن واحدهای خود می شوند و در همین راستا با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی جلساتی برگزار شده است.

    مظاهریان با اشاره به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی­ گفت:در این مدت آمار پروانه‌های ساختمانی 6 درصد، معاملات مسکن 12 درصد و ارزش پول مبادله شده 22 درصد رشد داشته است.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شش ماه امسال اجاره بهای مسکن 14.4 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال  گذشته رشد کرده است، افزود: بررسی‌های دوره 20 ساله­ حاکی از آن است ­ که بهای زمین 107 ،مسکن 76 ، اجاره  خانه در تهران 61  و نرخ تورم 37 برابر شده است.

    مظاهریان  با بیان اینکه درشهر تهران حدود 90 هزارواحد مسکن خالی وجوددارد ،گفت: 2 و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه  در کشور وجود دارد که این امر حاکی از افزایش قیمت خانه ها بیش از توان مردم است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی