عصر بازار

مدیرکل پایش و بهبود محیط کسب و کار مطرح کرد

رتبه ۸۲ ایران در شاخص رقابت‌پذیری جهانی

عصر اعتبار- مدیرکل پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و داراییرتبه ایران را در شاخص رقابت پذیری جهانی بین ۱۴۰ کشور،‌ رتبه ۸۲ عنوان و تصریح کرد: اقتصادهایی به طور معمول با رشد اقتصادی پایدار و تورم پایین روبرو هستند که فعالان کسب و کار در این کشورها احساس راحتی کنند، کمتر از دو ساعت کسب و کار را راه اندازی کنند، صادرات و واردات کمتر از یک روز طول بکشد و اخذ مجوزها کمتر از یک ساعت باشد.

رتبه ۸۲ ایران در شاخص رقابت‌پذیری جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عمادالدین سخائی در همایش ملی کار آفرینی، توسعه صادرات و بین المللی سازی کسب و کار اظهار کرد: کشورهای توسعه نیافته محصول و  کسب و کار دارند اما فاقد شخصیت حقوقی و سند فروش غصبی هستند.

    وی تصریح کرد: اگر عرصه های قانونی فعالیت سخت گرفته شود اقتصاد از حالت رسمی به غیر رسمی تبدیل می شود و این مطلوب هیچ دولت و نظام در هیچ کشور دنیا نیست.

    مدیرکل پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه زیر ساخت های سالم موجب ایجاد کسب و کار و کار آفرینی مفید و موثر می‌شود، گفت: بهترین شاخص فضای کسب و کار، کسب و کار بانک جهانی است که از سوی نهادهای بین‌المللی رصد می‌شود.

    سخائی خاطرنشان کرد: ایران در سال 1392 در بین 185 کشور دنیا ایران رتبه 152 را کسب کرده و این فضای نامناسب در حوزه کسب و کار برای فعالان و کار آفرینان خوب نبوده است.

    مدیرکل پایش و بهبود کسب و کار کشور با اشاره به اینکه در شاخص رقابت پذیری جهانی بین 140 کشور ایران رتبه 82 را داشت، تصریح کرد: اقتصادهایی به طور معمول با رشد اقتصادی پایدار و بالا و تورم پایین روبرو هستند که فعالان کسب و کار در این کشورها احساس راحتی کنند، کمتر از دو ساعت کسب و کار را راه اندازی کنند، صادرات و واردات کمتر از یک روز طول بکشد و اخذ مجوزها کمتر از یک ساعت باشد.

    سخائی تشکیل هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز های کسب و کار در سال 1394 را راهکاری برای شناسایی قوانین مخل در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: این هیات از یک عضو دولتی که ریاست را برعهده دارد و وزیر اقتصاد کشور بوده و هشت عضو غیر دولتی تشکیل شده و این ترکیب غیر دولتی به منظور مقررات زدایی کل کشور است.

    وی گفت: این هیات به دنبال پیدا کردن قوانین مخل و راه هایی برای تسهیل کردن کارها بوده و هدف‌شان رساندن وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است.

    سخائی در پایان با تاکید بر اینکه باید مشکلات اقتصادی که امروزه عرف جامعه است شناسایی شود، خاطرنشان کرد: در شورای گفت‌وگو استانی خود شرکت کنید شوراها بسیار فعال بوده و شما به عنوان کار آفرینی  و توسعه صادرات می توانید کمک کننده این نهاد ها برای هم صحبتی با دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه باشید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو