عصر بازار

اعلام آمادگی بانک مرکزی برای تامین اعتبارات توسعه منطقه آزاد ارس

عصر اعتبار- قائم مقام بانک مرکزی از اعلام آمادگی این بانک با همکاری بانک کشاورزی برای تامین نیازهای اعتباری بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی منطقه آزاد ارس خبر داد.

اعلام آمادگی بانک مرکزی برای تامین اعتبارات توسعه منطقه آزاد ارس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اکبر کمیجانی در بازدید از منطقه آزاد ارس اظهار کرد: موفقیت های منطقه آزاد ارس خوشحال کننده است و این موفقیت ها در تمام حوزه ها از جمله اشتغال، تولید و صادرات قابل مشاهده است.

    وی با اشاره به سیاست های حمایتی دولت از مناطق آزاد و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این مناطق، بیان کرد: حمایت از تولید و اشتغال یکی از سیاست های اصلی دولت است و این حمایت ها به صورت جدی و مستمر انجام گرفته است.

    قائم مقام بانک مرکزی افزود: این آمادگی را داریم با همکاری بانک کشاورزی، نیازهای اعتباری بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی را در منطقه آزاد ارس، تامین کنیم.

    کمیجانی تاکید کرد: کشت مکانیزه و علمی در ارس نویدبخش رشد و توسعه است و باید از مسیری که در منطقه آزاد ارس شکل گرفته، حمایت کرد.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در جریان این بازدید، گفت: ارس در بخش کشاورزی و کشت گلخانه ای در چند سال اخیر توسعه زیادی پیدا کرده و سرمایه گذاری های خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

    محسن خادم عرب باغی افزود: در زمینه توسعه باغات زیر کشت منطقه آزاد ارس در سال های اخیر بالغ بر 1000 هکتار باغ زردآلو و نزدیک به 4000 هکتار سایر میوه ها زیرکشت رفته است.

    وی آب و هوای مناسب منطقه آزاد ارس را در این زمینه بسیار مناسب خواند و افزود: آب و هوای مناسب، باعث شده است که محصولات باغی ارس به صورت نوبرانه به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود و به قیمت مناسبی به فروش برسد.

    عرب باغی صادرات را یکی از اهداف بخش کشاورزی منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: در ماه های گذشته یک واحد سردخانه برای صادرات میوه های کشت شده به کشورهای CIS افتتاح شده است و این موضوع میزان صادرات محصولات باغی را افزایش داده است.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم صنایع جانبی و تبدیلی در کنار باغات زیرکشت رفته، ایجاد شود. این صنایع می توانند ارزش افزوده تولید باغی ارس را افزایش دهند. تبدیل واردات به تولید محصولات یکی از دستاوردهای منطقه آزاد ارس است و هم اکنون شرکت هایی که قبلا وارد کننده لوازم آرایشی، لباس و کفش بودند، در منطقه آزاد ارس به تولید این محصولات اقدام کرده اند.

    وی متذکر شد: افزایش تولید به جای واردات، سبب شده است که در سال های اخیر اشتغال بیش از 12 هزار و 600 نفر در منطقه آزاد ارس محقق شود.

    اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی و مرتضی شهیدزاده، مدیرعامل بانک کشاورزی روز گذشته در منطقه آزاد ارس حضور یافتند و از فعالیت های صورت گرفته در حوزه کشاورزی، گلخانه ای، صنعتی و تولیدی ارس بازدید کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی