عصر بازار

ضرر ۹۵ میلیارد دلاری شرکت‌های جهانی بیمه از بلایای طبیعی

عصر اعتبار- دومین شرکت بزرگ بیمه اتکایی جهان اعلام کرد: برآورد می‌شود که میزان پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل حوادث طبیعی در ۳ ماه نخست امسال به ۹۵ میلیارد دلار برسد.

ضرر ۹۵ میلیارد دلاری شرکت‌های جهانی بیمه از بلایای طبیعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، دومین شرکت بزرگ بیمه اتکایی جهان، «سوئیس رِ»، که در شهر «زوریخ» مستقر است اعلام کرد: انتظار می رود شرکت های بیمه ای در سرتاسر جهان به دلیل طوفان های سهمگین هاروی، ایرما، ماریا و زمین لرزه های مکزیک باید 95 میلیارد دلار خسارت پرداخت کنند.

    همچنین این شرکت بزرگ بیمه ای جهان اعلام کرد، طی سه ماه سوم سال جاری میلادی به دلیل بلایای طبیعی فقط 3 میلیارد و 600 میلیون دلار خسارت پرداخت کرده که از این مقدار، 175 میلیون دلار را برای زمین لرزه های اخیر مکزیک پرداخت کرده است.

    بر همین اساس شرکت های بزرگ بیمه اتکایی، حامی مالی شرکت های بیمه ای به منظور کمک به آنها برای پرداخت مطالبات خسارت های بزرگ به عنوان بخشی از حق بیمه هستند. همچنین مدیر شرکت بیمه اتکایی «سوئیس رِ» گفت: این شرکت به لحاظ موقیت سرمایه بسیار قدرتمند است و انعطاف پذیری مالی بالایی برای حمایت از نیازهای مشتریان خود دارد.

    البته این شرکت سوییسی مجموع پرداخت خسارت به اموال بیمه شده را به دلیل بلایای طبیعی در سال 2016 میلادی، 54 میلیارد دلار برآورد کرده بود که در سال جاری میلادی به دلیل وقوع یک سری زمین لرزه و حریق بزرگ در کانادا میزان خسارت شرکت های بیمه ای بی تردید افزایش خواهد یافت.

    بر پایه این گزارش، مجموع ضرر اقتصادی وارد شده به اموال و دارایی ها از قبیل دارایی های بیمه شده و غیر بیمه شده در بلایای طبیعی امسال 175 میلیارد دلار برآورد شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی